Küresel markaların rekabetini ve değerini gözler önüne seren Interbrand'ın merakla beklenen "Best Global Brands 2025" raporu yayımlandı. Bu yılki raporda teknoloji devlerinin ezici üstünlüğü dikkat çekerken, zirvenin değişmez ismi Apple, 470,9 milyar dolar değerindeki devasa değeriyle rakiplerine açık ara fark attı ve dünyanın en değerli markası unvanını korudu.
Listenin Zirvesinde Apple Yer Alıyor
Interbrand'ın her yıl düzenli olarak yayımladığı bu prestijli liste, markaların finansal performansı, müşteri sadakati ve küresel pazardaki gücü gibi kritik metriklere dayanarak hazırlanıyor. 2025 listesi, özellikle teknoloji, otomotiv ve lüks tüketim sektörlerindeki devlerin küresel pazardaki yerini sağlamlaştırdığını gösteriyor.
Listenin tepesinde, Apple'ın 470,9 milyar dolarlık akıl almaz değeriyle tahtı kimseye bırakmadığı görülüyor. Onu 388,5 milyar dolarla yazılım ve hizmetler devi Microsoft takip ederken, e-ticaret ve bulut bilişimin lideri Amazon ise 319,9 milyar dolarla üçüncü sıraya yerleşti.
İlk üç markanın toplam değeri, listenin geri kalanına kıyasla ne denli büyük bir fark yarattığını net bir şekilde ortaya koyuyor. Arama motorlarının devi Google ise 317,1 milyar dolarlık değeriyle dördüncü sırada yer alarak teknoloji dörtlüsünün gücünü perçinledi.
Güney Koreli teknoloji devi Samsung 90,5 milyar dolarla beşinci sıradan listeye girerken, Japon otomotiv devi Toyota (74,2 milyar dolar) ve içecek sektörünün efsanesi Coca-Cola (60,1 milyar dolar) da ilk 7'deki yerlerini korudu.
Listenin orta ve alt sıralarında ise lüks markalardan finans kuruluşlarına, otomotiv devlerinden perakende zincirlerine kadar birçok farklı sektörden marka yer alıyor:
- Otomotiv Sektöründe Güçlü Duruş: Toyota'nın ardından Mercedes-Benz (50,1 milyar dolar), BMW (46,8 milyar dolar), Honda (24,8 milyar dolar) ve Hyundai (24,6 milyar dolar) gibi markalar küresel pazardaki değerlerini artırarak listeye damga vurdu.
- Sosyal Medya ve Eğlence: Meta bünyesindeki Instagram (57,3 milyar dolar) ve Facebook (41,2 milyar dolar), eğlence dünyasının devleri YouTube (48,4 milyar dolar) ve Disney (41,4 milyar dolar) ile akış hizmetlerinin öncüsü Netflix (28,0 milyar dolar) listedeki güçlü konumlarını sürdürdü.
- Finans ve Ödeme Sistemleri: Visa (23,0 milyar dolar), MasterCard (21,1 milyar dolar), J.P. Morgan (29,2 milyar dolar) ve Allianz (28,2 milyar dolar) gibi finansal hizmetler devleri, küresel ekonomideki etkilerini rakamlarla gösterdi.
- Lüks Markaların Yükselişi: Lüks tüketimde Louis Vuitton (48,4 milyar dolar), Hermès (40,9 milyar dolar), Chanel (30,5 milyar dolar) ve Cartier (11,2 milyar dolar) gibi markaların yüksek değerleri dikkat çekti.
Interbrand 2025: Dünyanın En Değerli 75 Şirketinin Tam Listesi
Interbrand'ın 2025 "Best Global Brands" raporuna göre, marka değerleri baz alınarak oluşturulan dünyanın en değerli 75 şirketi ve değerleri:
- Apple (470,9 milyar dolar)
- Microsoft (388,5 milyar dolar)
- Amazon (319,9 milyar dolar)
- Google (317,1 milyar dolar)
- Samsung (90,5 milyar dolar)
- Toyota (74,2 milyar dolar)
- Coca-Cola (60,1 milyar dolar)
- Instagram (57,3 milyar dolar)
- McDonald’s (53,0 milyar dolar)
- Mercedes–Benz (50,1 milyar dolar)
- Cisco (48,7 milyar dolar)
- Louis Vuitton (48,4 milyar dolar)
- YouTube (48,4 milyar dolar)
- BMW (46,8 milyar dolar)
- NVIDIA (43,2 milyar dolar)
- Oracle (42,1 milyar dolar)
- Disney (41,4 milyar dolar)
- SAP (41,3 milyar dolar)
- Facebook (41,2 milyar dolar)
- Adobe (41,0 milyar dolar)
- Hermès (40,9 milyar dolar)
- IBM (39,4 milyar dolar)
- Nike (33,7 milyar dolar)
- Chanel (30,5 milyar dolar)
- Tesla (29,5 milyar dolar)
- J.P. Morgan (29,2 milyar dolar)
- Allianz (28,2 milyar dolar)
- Netflix (28,0 milyar dolar)
- Honda (24,8 milyar dolar)
- Hyundai (24,6 milyar dolar)
- BlackRock (23,7 milyar dolar)
- Booking.com (23,5 milyar dolar)
- Visa (23,0 milyar dolar)
- Sony (22,3 milyar dolar)
- IKEA (22,2 milyar dolar)
- MasterCard (21,1 milyar dolar)
- Accenture (20,9 milyar dolar)
- Pepsi (20,3 milyar dolar)
- Qualcomm (20,1 milyar dolar)
- PayPal (19,8 milyar dolar)
- Zara (19,4 milyar dolar)
- Salesforce (19,2 milyar dolar)
- AXA (18,3 milyar dolar)
- GE Aerospace (18,2 milyar dolar)
- Airbnb (17,9 milyar dolar)
- UPS (17,9 milyar dolar)
- UNIQLO (17,7 milyar dolar)
- Siemens (17,6 milyar dolar)
- Adidas (17,4 milyar dolar)
- LEGO (16,6 milyar dolar)
- Dell (16,3 milyar dolar)
- Audi (15,4 milyar dolar)
- Nintendo (15,4 milyar dolar)
- Ferrari (15,4 milyar dolar)
- Goldman Sachs (15,3 milyar dolar)
- Volkswagen (15,0 milyar dolar)
- Porsche (15,0 milyar dolar)
- Spotify (14,9 milyar dolar)
- L’Oréal Paris (14,7 milyar dolar)
- Pampers (13,8 milyar dolar)
- eBay (13,7 milyar dolar)
- Citi (13,1 milyar dolar)
- Nescafé (12,9 milyar dolar)
- Uber (12,7 milyar dolar)
- Schneider Electric (12,7 milyar dolar)
- Budweiser (12,0 milyar dolar)
- HP (12,0 milyar dolar)
- H&M (11,9 milyar dolar)
- Gucci (11,6 milyar dolar)
- Monster (11,5 milyar dolar)
- Intel (11,5 milyar dolar)
- HSBC (11,5 milyar dolar)
- Cartier (11,2 milyar dolar)
- Philips (10,6 milyar dolar)
- LinkedIn (10,4 milyar dolar)
