Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) eski Başekonomisti Prof. Dr. Ali Hakan Kara, piyasaların yakından takip ettiği döviz işlemlerine ilişkin dikkat çeken bir değerlendirmede bulundu. Kara, ABD-İran gerilimi ekseninde yaşanan süreçte en kötü dönemin geride kalmış olabileceğine işaret etti.
"Son Üç Haftada 15 Milyar Dolar Alım Yapıldı"
Sosyal medya hesabı üzerinden TCMB’nin döviz pozisyonlarını analiz eden Prof. Dr. Ali Hakan Kara, son dönemdeki işlemlere dair çarpıcı veriler paylaştı. Kara, "Son üç haftada merkez bankası 15 milyar dolar döviz aldı" ifadesini kullanarak, rezervlerdeki toparlanma eğilimine dikkat çekti.
"Savaş Yeniden Alevlenmezse İyileşme Sürer"
Değerlendirmesinde jeopolitik risklerin piyasalar üzerindeki etkisine vurgu yapan Kara, temel beklentisini şu sözlerle özetledi: "Savaş yeniden alevlenmezse en kötünün geride kaldığını söyleyebiliriz."
Kara’nın paylaştığı veriler ve grafikler, jeopolitik krizin başlangıç aşamasında kurdaki oynaklığı dengelemek amacıyla yapılan döviz satışlarının yerini, normalleşme süreciyle birlikte alım yönlü işlemlere bıraktığını ortaya koyuyor.
