Hindistan Küresel Tedarik Zincirlerinde Yeni Vazgeçilmez Oyuncu Olarak Yükseliyor
Küresel ticaretin değişen manzarasında, Hindistan, tedarik zincirlerini çeşitlendirmek isteyen ABD şirketleri için Çin'e giderek daha önemli bir alternatif haline geldi.
Amerika Birleşik Devletleri'ne yapılan toplam ihracat, 2019-2024 yılları arasında %66,8 artarak 87,4 milyar dolara ulaşırken, Hindistan ABD'yi başarıyla en büyük ihracat pazarı konumuna getirdi. İki ülke arasındaki toplam ticaret hacmi 130 milyar doları aşarak, Hint tekstil, mücevherat, kimyasal ürünler, elektronik ve çelik ürünlerinin pazar paylarının önemli ölçüde arttığı yeni rekorlar kırdı.
Ekonomi analisti Emircan Yaman, "ABD-Çin gerilimleri nedeniyle oluşan belirsizlik, Amerikan şirketlerini esasen 'Çin'e alternatif tedarik' stratejisi benimsemeye zorladı ve bu durum Hindistan için altın bir fırsat yarattı" diyor.
Hindistan'ın ilaç sektörü, özellikle başarılı bir örnek olarak öne çıkıyor. Ülke artık küresel ilaç ürünlerinin %20'sini sağlıyor ve 2019-2024 yılları arasında ABD'nin jenerik ilaç pazarının yaklaşık %40'ını ele geçirmiş durumda. Aynı dönemde Hint ürünleri, Amerika'nın toplam mücevherat ithalatının %10'undan fazlasını temsil ediyor.
3,5 trilyon dolarlık GSYİH ile Hindistan, dünyanın beşinci büyük ekonomisi konumunu koruyor. Ekonomik büyümesi, pandemi dönemi hariç, son on yılda istikrarlı bir şekilde devam etti ve bu büyüme ağırlıklı olarak hizmet sektörü ve iç tüketim tarafından destekleniyor. Bu içe dönük büyüme modeli, imalat sektörünün GSYİH'nin sadece %14,3'ünü ve mal ticaretinin yaklaşık %12'sini temsil etmesiyle, Hindistan'a küresel ticaret dalgalanmalarına karşı bir miktar koruma sağlıyor.
Hindistan'ın temel rekabet avantajlarından biri, Çin'e kıyasla daha rekabetçi ücretlere olanak tanıyan demografik yapısıdır. Çin'de artan işçilik maliyetleri, emek-yoğun sektörlerde siparişlerin Hindistan ve diğer Güney Asya ülkelerine kaymasına yol açtı.
Bununla birlikte, Hindistan'ın küresel tedarik zincirlerinde Çin'in yerini tamamen almasını engelleyen önemli yapısal engeller bulunuyor. En önemli engel, Hindistan'ın ABD'ye ihracatı için Çin bileşenlerine ve ara mallara olan bağımlılığıdır. Örneğin, Hindistan'da üretilen ve ABD'ye satılan akıllı telefonlar genellikle Çin veya Doğu Asya kökenli çipler, ekranlar veya piller içerir.
Yaman, "Bu gerçek, Hindistan ve Çin'i ekonomik olarak tamamen 'ayırmanın' ne mümkün ne de arzu edilir olduğunu gösteriyor" diye açıklıyor.
Hint ürünlerine uygulanan %27'lik vergiler, Çin ve Vietnam gibi rakiplerine uygulanan vergilerden önemli ölçüde düşük olup, belirli pazarlarda başka bir avantaj sağlıyor. Tedarik zincirlerini çeşitlendirmek için Hindistan'a ciddi yatırımlar yapan ABD şirketleri, Çin ile sorunların devam etmesi halinde üretimlerinin önemli bir bölümünü Hindistan'a taşımayı düşünüyorlar.
Çin'in yaklaşık 40 yıldır elinde tuttuğu "dünyanın üretim merkezi" konumu hemen değişmeyebilir, ancak Hindistan küresel şirketlerin üretim planlarında vazgeçilmez bir alternatif olarak yerini sağlamlaştırmış durumda.


Çitlekçi TOGG Çekiliş Sonuçları 2025 (13 Haziran) Belli Oldu: Asil-Yedek Kazananlar Listesi ve TOGG Sorgulama Ekranı
#Gündem / 13 Haziran 2025

YKS’ye Küpeyle Giremeyen Genç Kız Sosyal Medyada Viral Oldu! Küpesini Çıkartmayan Kızın Instagram Adresi…
#Gündem / 23 Haziran 2025

Ahmet Pekaydın – Sena Düzgün Kimdir? Sena Düzgün’ün Sevgilisi Miydi? İşte Detaylar…
#Gündem / 31 Mayıs 2025
Yorumlar
*
Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *