Ekonomide yaşanan durgunluk, konkordato ve iflas haberleri perakende sektöründe endişeleri artırırken, sektörün duayen isimlerinden geleceğe yönelik karamsar açıklamalar geldi.
Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, “Bizi büyük bir felaket bekliyor, 6 ay sonra ürün bulamayacağız” sözleriyle üretimdeki tehlikeye dikkat çekerken, Artaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya ise artık AVM yatırımı planlamadıklarını belirtti.
Artaş Holding'in ev sahipliğinde düzenlenen "Perakendede 30 Yıl" etkinliğinde bir araya gelen sektör liderleri, mevcut durumu ve gelecek beklentilerini masaya yatırdı.
Devlet, Hazır Giyim ve Tekstili Gözden Çıkardı
Panelde yaptığı konuşmada üretimde yaşanan sıkıntılara vurgu yapan Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, sektörü zor günlerin beklediğini ifade etti.
Kiğılı, “Devlet, hazır giyim ve tekstili gözden çıkardı. İş öyle bir noktaya gidiyor ki üretici bulmakta sıkıntı çekeceğiz. Bizi bekleyen en büyük felaket bu. 6 ay sonra üretim duruyor. Anadolu’da fabrikalar kapanıyor. Üretim Mısır’a kayıyor. Çok sık bir araya gelmemiz lazım. Bizi bekleyen büyük bir tehlike var. Üretim olmazsa malı nasıl yerine koyacağız?" diyerek endişelerini dile getirdi.
AVM Yapımı Bitti, Bundan Sonra Çok Zor
Artaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, perakende sektöründeki inişin sürdüğünü belirterek yeni AVM yatırımlarının artık mümkün olmadığını söyledi.
Çetinsaya, “Şu an AVM’lerde yeme-içme sektörü iyi ama perakende sektöründe inişlerdeyiz. AVM yapımı bitti. Bir AVM yapmak kolay değil artık. Perakendede maliyetler arttı. Mağaza dekorasyonu, içine ürün koymak kolay değil ama artık AVM yapmak da çok zor. Bizim AVM yapmamız da bundan sonra çok zor. Yolumuza mevcutları yenileyerek devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Maliyetlerimizi Yönetmeye Odaklanmalıyız
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ise sektörün zor bir dönemden geçtiğini kabul ederken, çözümün maliyet yönetimi ve verimlilikten geçtiğini belirtti.
Küçük, “Zor bir dönemden geçiyoruz ama önemli olan etki alanımızda daha iyi ne yapabilirize odaklanmak. Enflasyonu, faizi indirme imkânınız yok ama işlerimizi nasıl daha iyi hale getirebilir, maliyetleri nasıl daha iyi yönetebilirize odaklanmamız gerekiyor” ifadelerini kullandı. Küçük ayrıca, AVM'lerin sektörün büyümesindeki ve yurt dışına açılmasındaki kritik rolünün altını çizdi.
