KPMG’nin 26 ülkede gerçekleştirdiği 2024 Küresel Teknoloji Araştırması, şirketlerin büyük çoğunluğunun teknolojiden gelir artışı sağladığını ortaya koydu. Araştırmaya göre, her 10 kuruluştan 9'u son 2 yılda teknoloji sayesinde kâr etti. Ancak hızlı değişim karşısında FOMO etkisi ve riskten kaçınma eğilimi teknoloji yatırımlarında tereddüt yaratıyor.
KPMG’nin Türkiye dahil 26 ülkeden 2 bin 450 teknoloji lideriyle gerçekleştirdiği 2024 Küresel Teknoloji Araştırması, kuruluşların dijital dönüşümde geldiği noktayı ve stratejik teknoloji yatırımlarının etkilerini ortaya koydu.
Araştırmaya göre şirketlerin ortalama yüzde 87’si son 24 ayda teknolojiyi kullanarak kârlarını artırmayı başardı.
Araştırmada dikkat çeken bulgulardan biri, şirketler arasında fırsatları kaçırma korkusunun (FOMO) giderek yaygınlaşması oldu. Şirketlerin yatırım öncelikleri arasında ilk sırada yüzde 86 ile XaaS (Everything as a Service – Hizmet olarak her şey) stratejileri yer alıyor.
Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 74’ü, önümüzdeki 12 ay içinde mevcut sistemleri iyileştirmek yerine yeni teknolojiye yatırım yapmayı planlıyor.
Katılımcıların yüzde 74’ü yapay zekânın çalışan verimliliğini artırdığını belirtirken, endişeler de yükseliyor.
KPMG tarafından başarılı dijital dönüşüm için verilen 7 öneri arasında, veri odaklı ilerleme, teknik borç yönetimi, iş birliğine dayalı yenilikçi modellerin benimsenmesi yer alıyor.
KPMG’nin yaptığı araştırmaya göre, şirketlerin teknolojiyi iş stratejilerinin merkezine yerleştirdiği ve dijital dönüşüm sürecinde hızla ilerlediği görülüyor.
KPMG Türkiye İnovasyon ve Teknoloji Danışmanlığı Lideri Gökhan Mataracı, teknolojik inovasyonların hızının karar alma süreçlerini zorlaştırdığını belirterek, kuruluşların veriye dayalı ilerlemesi gerektiğini vurguladı.
KPMG, şirketlere veri odaklı ilerleme, teknik borç yönetimi, iş birliğine dayalı yenilikçi modeller benimseme, güvenlik ve etik tasarımı önceliklendirme gibi önerilerde bulunuyor.