YatırımX Piyasa Türkiye Tasarrufu Artırıyor: Gençler Borsaya Yöneldi, Kadınlar Altına

Türkiye Tasarrufu Artırıyor: Gençler Borsaya Yöneldi, Kadınlar Altına

ING Türkiye'nin 2025'in ikinci çeyreğine ait Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması sonuçlarına göre Türkiye'de her iki kişiden biri tasarruf ederken, en çok tercih edilen yatırım aracı yastık altı altın olmaya devam ediyor.

ING Türkiye'nin 2025 yılı ikinci çeyrek araştırmasına göre Türkiye'de her iki kişiden biri tasarruf yapıyor. Tasarruf sahipliği oranının yüzde 54 seviyesine ulaştığı belirtilen araştırmada, en çok tercih edilen tasarruf aracının ise hala yastık altı altın olduğu ortaya çıktı.

NielsenIQ iş birliğiyle gerçekleştirilen "Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması"nın son sonuçları, son dört çeyrekte benzer bir seyir izleyen tasarruf oranının istikrarını koruduğunu gösteriyor. 

Özellikle 18-24 yaş grubundaki gençlerin tasarruf eğiliminde toparlanma olduğu ve tasarruf sahipliği oranının bir önceki çeyreğe göre 5 puan artarak yüzde 37'ye yükseldiği gözlemlendi. Tasarrufu olmayan gençlerin yüzde 38'i ise yakın gelecekte birikim yapmayı planladığını ifade ediyor.

Düzenli Tasarruf ve Tercih Edilen Araçlar

Araştırmaya göre tasarruf yapanların yüzde 84'ü düzenli birikim yapmaya devam ediyor. Bu kişilerin yüzde 31'i gelirinin yüzde 10'undan azını, yüzde 42'si ise yüzde 10-20'sini tasarrufa ayırıyor. Tasarruf yapma nedenleri arasında "geleceğe yatırım" (yüzde 37) ve "beklenmedik durumlara karşı güvence" (yüzde 25) ilk sıralarda yer alıyor.

Tasarruf araçları tercihlerinde ise geleneksel yöntemler öne çıkıyor. Yüzde 35 ile yastık altı altın ilk sırada yer alırken, onu yüzde 28 ile yastık altı lira/döviz nakit takip ediyor. Bu araçları sırasıyla lira vadeli hesaplar, hisse senedi/borsa ve altın veya değerli taş/metal hesapları izliyor.

Cinsiyetler arası tercihlerde ise farklılıklar göze çarpıyor. Erkekler lira vadeli hesap, hisse senedi ve fonlara daha fazla ilgi gösterirken, kadınlar yastık altı ve altın hesaplarını daha çok tercih ediyor. Gençler ise genel ortalamanın aksine hisse senetleri ve borsaya daha fazla yöneliyor. Bu yaş grubunda hisse senedi tercihi yüzde 28'e ulaşırken, yastık altı tercihleri daha düşük seviyelerde kalıyor.

Getiri Beklentileri ve Finansal Kontrol

Tasarruf sahiplerinin getiri beklentileri uzun vadeden orta vadeye kaymış durumda. Katılımcıların yüzde 42'si orta vade, yüzde 38'i ise uzun vade getiri beklediğini belirtiyor. Araştırma, katılımcıların yüzde 63'ünün harcamalarını kontrol ederek finansal dengelerini korumaya çalıştığını da ortaya koyuyor.

Sonuçlar ayrıca, katılımcıların yüzde 45'inin yatırım ürünleri hakkında bilgi sahibi olduğunu, bu oranın erkeklerde kadınlara kıyasla daha yüksek olduğunu gösteriyor. Bankacılık hizmetlerinden yararlanma oranı ise yüzde 91 seviyesinde. Son bir ayda internet veya mobil bankacılık kullananların oranı ise yüzde 89 olarak kaydedildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *