Türkiye'nin önde gelen gıda şirketlerinden Frigo-Pak Gıda Maddeleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. (FRIGO), faaliyetlerini çeşitlendirme ve küresel risk-gelir optimizasyonu stratejisi kapsamında önemli bir yatırım kararı aldığını duyurdu. Şirket, tarımsal üretim yatırımlarına ek olarak, uluslararası pazarlarda büyümek amacıyla kurutulmuş gıda sektörüne odaklanacak.
Hedef Küresel Pazarlar: ABD, AB ve Avustralya
Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yapılan açıklamaya göre Frigo-Pak, özellikle tarife savaşlarının etkisiyle başta ABD olmak üzere Avrupa Birliği (AB) ve Avustralya kıta ülkelerine yönelik "etkin bir oyuncu olma" hedefiyle bu yeni yatırım hamlesini başlattı.
Yönetim Kurulu tarafından oy birliği ile alınan kararlar şu şekilde sıralandı:
- Unvan ve Sermaye Değişikliği: Şirketin yüzde 99,92 oranında bağlı ortaklığı olan Frigo-Pak Tarım Ürünleri Paz. San. Ve Tic A.Ş.'nin unvanı, yatırımın odağına uygun olarak Frigo-Pak Dry Foods A.Ş. olarak değiştirilecek. Ayrıca, bağlı ortaklığın sermayesi 40.000.000 TL'ye yükseltilecek.
- 2 Milyon Euro Yatırım Bütçesi: Kurutulmuş gıda yatırımları için toplamda 2.000.000 Euro'ya ulaşacak bir bütçe oluşturulmasına ve bu yatırımın 3 yıl içinde tamamlanmasına karar verildi.
- Fizibilite Çalışmaları Başlıyor: Tüm süreçlerin sağlıklı bir şekilde yönetilmesi amacıyla gerekli fizibilite çalışmalarına hemen başlanacak.
