Starbucks, Çin'deki varlıklarını değerlendirmek ve geliştirmek amacıyla hisse satışı sürecini başlattı. Şirket, Çin pazarındaki büyüme ve genişleme stratejilerini desteklemek için bu adımı atmıştır. Çin'deki faaliyetlerinden hisse satışı yaparak, şirketin bölgedeki varlığını güçlendirmeyi hedeflemektedir. Bu gelişme, Starbucks'ın uluslararası genişleme planlarına önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir.
Ünlü kahve zinciri Starbucks, Çin'deki işletmesi için olası bir hisse satışı da dahil olmak üzere farklı seçenekleri değerlendirirken özel sermaye şirketleri, teknoloji şirketleri ve diğerleriyle iletişime geçti.
Bloomberg'in kaynaklarına göre, Starbucks'ın bu hafta, Çin işi ve büyütme stratejileriyle ilgili görüş almak amacıyla bir mali danışman aracılığıyla birkaç potansiyel yatırımcıya mektup gönderdiği belirtildi.
İlgili kişiler, potansiyel bir işlemin varlıklara birkaç milyar dolar değerinde olabileceğini açıkladılar.
Starbucks daha önce Çin'deki faaliyetlerini gözden geçirdiğini açıklamıştı. Şirket, ülkedeki makroekonomik koşullar ve Luckin Coffee gibi yerli rakiplerle yaşanan rekabetin zorluğu konusunda uyarılarda bulunmuştu.
Mart sonu itibariyle 7.750'den fazla mağazası bulunan Starbucks, Çin'de Mart ayına kadar yaklaşık 740 milyon dolar net gelir elde etti. Bu rakam, Luckin'in aynı dönemde elde ettiği 1,2 milyar dolarlık net gelirin altında kaldı.