Ebebek Mağazacılık A.Ş. (EBEBK), 6 Kasım 2025 – Türkiye'nin önde gelen bebek ve çocuk ürünleri perakendecisi ebebek, 2025 yılının üçüncü çeyrek (3Ç) finansal sonuçlarını yatırımcılarla paylaştı. Şirket, zorlu perakende ortamına rağmen, özellikle satış hacminde yakaladığı güçlü artışla dikkat çekti ve yıl sonu beklentilerini yukarı yönlü revize etti.
Finansal Performans: Hasılat Yükselirken Karlılık Baskılandı
Ebebek, 2025 yılı 3. çeyrekte (TMS 29 Yüksek Enflasyon Muhasebesi etkisi dahil) 6,884 milyon TL hasılat elde etti. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18,1’lik bir artışa işaret ediyor.
Ancak, maliyet artışları ve enflasyon muhasebesi etkileri nedeniyle karlılıkta bir miktar baskı gözlendi. Şirketin FAVÖK'ü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) 3Ç 2025'te 981 milyon TL seviyesinde gerçekleşirken, bu bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 9,7'lik bir düşüş anlamına geliyor. Buna paralel olarak FAVÖK marjı, 3Ç 2024'teki yüzde 18,6 seviyesinden 3Ç 2025'te yüzde 14,2'ye geriledi. Dönem Net Karı ise yaklaşık yüzde 16,2'lik düşüşle 98 milyon TL olarak açıklandı.
Yılın İlk Dokuz Ayı (9A 2025) Konsolide Sonuçları incelendiğinde ise hasılat, yıllık yüzde 13,3 artışla 19,3 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK tarafında ise yaklaşık yüzde 23,1'lik artışla 2,433 milyon TL kaydedildi.
Operasyonel Güç: Satış Hacminde Yüzde 20'yi Aşan Büyüme
Şirket, satış hacmindeki rekor artışla perakende gücünü ortaya koydu. 3Ç 2025'te toplam satış adedi, yıllık bazda yüzde 20,8'lik dev bir büyüme kaydederek 27,4 milyona ulaştı. Bu büyümenin ana itici güçleri ise hem fiziki mağaza satış adetlerindeki yüzde 20,6'lık hem de ebebek.com satış adetlerindeki yüzde 22,1'lik artış oldu.
Çok kanallı (Omnichannel) yapısını koruyan ebebek, hasılatının yüzde 85'ini fiziki mağazalardan, yüzde 12'sini ebebek.com'dan ve geri kalan yüzde 3'ünü pazar yeri iş birliklerinden elde etti. Online ve fiziki mağaza ziyaretçi sayılarındaki artışlar (ebebek.com: 31,6 milyon, Mağaza: 13,5 milyon) şirketin pazar erişiminin ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor.
Stratejik Adımlar ve Yurt Dışı Açılım
Yılın ilk dokuz ayında toplam 20 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek, Türkiye'deki mağaza sayısını 286'ya çıkaran ebebek, uluslararası büyüme adımlarını da hızlandırdı. Birleşik Krallık’ta (Lakeside, Greenwich, The Mall Wood Green) üç fiziki mağazanın açılışını tamamladı. Ayrıca, Orta Doğu pazarına giriş stratejisi kapsamında Kuzey Irak/Erbil'deki ilk mağazanın kira sözleşmesi imzalandı ve mağazanın 2025 yılının son çeyreğinde açılması planlanıyor.
Önemli bir diğer gelişme ise, ebebek'in Mothercare markasının Türkiye pazarındaki kullanım hakkını elde ettiği 10 yıllık lisans anlaşması oldu. Bu anlaşma, ürün çeşitliliğini ve pazar konumunu güçlendirecek stratejik bir ortaklık olarak değerlendiriliyor.
2025 Yıl Sonu Beklentileri Yükseltildi
Şirket, operasyonel momentumuna güvenerek yıl sonu beklentilerinde revizyona gitti. ebebek Türkiye’nin 2025 yıl sonu satış adedi beklentisi 97,2 milyon adetten 99,3 milyon adede yükseltildi. Konsolide hasılat beklentisi ise 26 milyar TL’den 26,5 milyar TL’ye çıkarıldı (tahmini yüzde 30 enflasyon dahil). Türkiye'deki mağaza sayısı beklentisi ise 300 olarak korundu.
