Tesla, Türkiye’de yeni teslim edilen araçlara yönelik alım-satım faaliyetlerini kısıtlamak amacıyla uygulama ve servis tarafında sert bir adım attı. Bugün itibarıyla, aracını teslim alıp aynı gün noterden satan kullanıcılar, Tesla mobil uygulaması üzerinden araç devrini gerçekleştiremedi.
Uygulamada “kiralanan, kredi alınan veya kurumsal filo araçları için desteklenmiyor” uyarısıyla karşılaşan kullanıcılar, Tesla’ya ulaştıklarında şu yanıtla karşılaştı:
“Noterde satışı yapılan araçlara 6 ay / 6000 km boyunca servis hizmeti verilmeyecek.”
Bu adım, kısa vadeli kâr amacıyla Tesla alıp-satan “al-satçılara” karşı bir önlem olarak yorumlandı. Özellikle 2025 Model Y gibi yeni teslim edilen araçların el değiştirmesinin önüne geçilmek isteniyor. Tesla’nın, aracı devretmeden önce sigorta poliçesinden kaldırma ve tüm ödemelerin tam yapılması gibi ek şartlar sunması da dikkat çekiyor.
Alım-Satım Sınırlaması Ne Anlama Geliyor?
Noterden yapılan satış işlemi geçerli olsa bile, uygulama üzerinden dijital devir mümkün değil.
Yeni sahip, Tesla servislerinden ilk 6 ay / 6000 km boyunca hizmet alamayacak.
Bu durum, ikinci el piyasasında işlem yapan bazı kullanıcıları zor durumda bırakabilir.
Tesla'nın Hedefi Ne?
Tesla, dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de kurumsal stratejisine paralel olarak bireysel son kullanıcıyı korumayı ve araçların ticari döngüsünü engellemeyi hedefliyor. Bu adım, “al-sat” ticaretine karşı caydırıcı bir bariyer olarak değerlendiriliyor.