Alibaba Group Holding Limited, 30 Eylül 2025 tarihinde sona eren çeyrek dönem finansal sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Şirket, stratejik alanlara yaptığı yoğun yatırımların etkisiyle temel iş alanlarında sağlam büyüme kaydettiğini duyurdu.
Finansal Genel Görünüm ve Yatırım Aşaması
Alibaba Group, 2025 mali yılının üçüncü çeyreğinde toplam gelirini, bir önceki yıla göre yüzde 5 artışla 247.795 milyon RMB (34.808 milyon ABD Doları) seviyesine taşıdı. Elden çıkarılan Sun Art ve Intime işleri hariç tutulduğunda, gelir artışı benzer temelde yüzde 15 olarak gerçekleşti.
CEO Eddie Wu, şirketin yapay zeka teknolojileri, altyapısı ve e-ticaret ile günlük yaşam hizmetlerini entegre eden tüketim platformuna uzun vadeli stratejik değer katmak amacıyla bir yatırım aşamasına girdiğini belirtti. Bu kapsamlı yatırımlar sonucunda, çeyrek dönemdeki faaliyet geliri yüzde 85 azalarak 5.365 milyon RMB oldu. Düzeltilmiş EBITA (Non-GAAP) ise yüzde 78 düşüşle 9.073 milyon RMB olarak gerçekleşti.
CFO Toby Xu, şirketin kârlarını ve serbest nakit akışını geleceğe yeniden yatırdığını ve bu nedenle kısa vadeli kârlılığın dalgalanmasının beklendiğini ifade etti. Son dört çeyrekte, yapay zeka ve bulut altyapısına yaklaşık 120 milyar RMB sermaye harcaması yapıldı.
Yapay Zeka ve Tüketimde Çift Haneli Büyüme
Alibaba'nın iki ana iş kolu olan Yapay Zeka + Bulut ve tüketim işleri, çeyrekte güçlü büyüme oranları sergiledi:
Cloud Intelligence Group (Bulut ve Yapay Zeka): Güçlü yapay zeka talebi sayesinde Bulut İş Birimi geliri yüzde 34 artış gösterdi. En önemlisi, yapay zeka ile ilgili ürün geliri, artan benimseme ile birlikte üst üste dokuzuncu çeyrekte de üç haneli yıllık büyüme başarısını yakaladı. Alibaba Cloud, Çin yapay zeka bulut pazarında yüzde 35,8'lik payla pazar lideri konumunu korudu.
Alibaba China E-commerce Group (Çin E-ticaret): Müşteri yönetim geliri, take rate'deki iyileşme ve Quanzhantui'nin artan penetrasyonu ile yüzde 10 büyüdü. Hızlı ticaret işi (Quick Commerce) ise birim ekonomisinde önemli iyileşmeler sağlarken, gelirini yüzde 60 artırarak 22.906 milyon RMB'ye çıkardı ve Taobao uygulamasındaki aylık aktif tüketici sayısında hızlı bir artışa yol açtı.
AIDC (Uluslararası Dijital Ticaret): AliExpress'te artan operasyonel verimlilik ve lojistik optimizasyonu sayesinde Uluslararası Dijital Ticaret Grubu (AIDC), geçen yılki zarardan kar elde etme noktasına geldi ve Düzeltilmiş EBITA'sı 162 milyon RMB kâra dönüştü. Grubun toplam geliri yüzde 10 arttı.
Kullanıcı Deneyimi ve Hissedar Değeri
Alibaba, 88VIP üyelerinin sayısının çift haneli büyümeyle 56 milyonu aştığını ve 11.11 Küresel Alışveriş Festivali'nin Taobao uygulamasında çift haneli tüketici büyümesi sağladığını bildirdi.
Şirket, hissedar değerini artırma taahhüdünün bir parçası olarak çeyrek boyunca toplam 253 milyon ABD Doları tutarında hisse geri alımı gerçekleştirdi. Mart 2027'ye kadar sürecek olan yetkilendirilmiş hisse geri alım programının kalan tutarı ise 30 Eylül 2025 itibarıyla 19.1 milyar ABD Doları seviyesinde bulunuyor.
