Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor'un deniz ve hava yollarından çok daha hızlı ve ekonomik olduğunu belirtti. Türkiye'nin Çin'den Avrupa'ya demiryolu üzerinden kesintisiz yük taşımacılığı sağlayarak 21 ülkeye doğrudan ticaret imkanı sunduğunu ifade etti. Bu proje sayesinde Türkiye, uluslararası ticarette önemli bir rol oynamaya devam ediyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor'un deniz yoluna göre iki kat daha hızlı, hava yoluna göre de dört kat daha ekonomik olduğunu vurgulayarak Türkiye'nin stratejik konumunu önemsediğini belirtti.
Uraloğlu, Türkiye'nin Orta Koridor sayesinde 21 ülkeye doğrudan bağlanan bir ticaret omurgası haline geldiğini ifade etti. Bu durumun ülke ekonomisi için büyük bir potansiyel taşıdığını dile getirdi.
Orta Koridor'daki yatırımların tamamlanmasıyla taşıma sürelerinde önemli bir azalma yaşanacağını belirten Uraloğlu, Süveyş ve Ümit Burnu rotalarına kıyasla Orta Koridor'un taşıma süresini 15 güne kadar düşürebileceğini ifade etti.
Bakan Uraloğlu, Orta Koridor'un demir yolu üzerinden yıllık 75 milyar dolarlık potansiyel ticaret hacmi taşıdığını vurgulayarak bu durumun bölge ülkelerinin ekonomik refahına olumlu katkı sağlayacağını belirtti.
Orta Koridor projesinin 10 yıllık projeksiyonda üretime etkisinin 114 milyar dolar, yıllık istihdama etkisinin ise 144 bin 126 kişi olacağını belirten Uraloğlu, bu projenin Türkiye ve bölge ülkeleri için önemli kazanımlar sunacağını kaydetti.