YatırımX Gündem Türk Devleri Karadağ Yolunda Karşı Karşıya

Türk Devleri Karadağ Yolunda Karşı Karşıya

Karadağ’ın en büyük ulaşım projelerinden biri olan Matesevo-Andrijevica otoyolu için başlatılan ihaleye, Doğuş ve Cengiz İnşaat gibi Türk firmaları da katılıyor. Avrupa Komisyonu ve EBRD'nin finansal desteğiyle gerçekleşecek projeye 9 firmanın teklif vermesi bekleniyor. Otoyol, Avrupa’nın önemli ulaşım koridorlarından biri olan Corridor XI’in parçası olacak.

Karadağ’ın şimdiye kadarki en büyük altyapı yatırımlarından biri olan Bar-Boljare otoyolunun Matesevo-Andrijevica etabı için ihale süreci başladı. Yaklaşık 605 milyon euro (yaklaşık 26,1 milyar TL) bedelle hayata geçirilmesi planlanan bu dev projeye 9 firmanın teklif vermesi bekleniyor. Türk inşaat devleri Doğuş İnşaat ve Cengiz İnşaat, ihalenin önde gelen adayları arasında öne çıkıyor.

Karadağ Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülen ihale sürecine, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) finansman ve denetim desteği sağlıyor. EBRD, proje için 200 milyon euro kredi verirken, Avrupa Komisyonu da 100 milyon euro hibe taahhüt etti. Ayrıca, ek 100 milyon euroluk ikinci bir fon diliminin değerlendirildiği belirtiliyor. Karadağ hükümeti ise projeye kendi bütçesinden 153 milyon euro kaynak ayırmayı planlıyor.

İhale Süresi Uzatıldı

İhalenin başvuru tarihi başlangıçta 29 Nisan olarak duyurulmuştu. Ancak EBRD'nin açıklamasıyla bu tarih 14 Mayıs’a ertelendi. Sürenin uzatılması, teklif hazırlıklarını sürdüren firmalara ek zaman tanırken, rekabeti de kızıştırdı.

Kimler Yarışıyor?

İhaleye teklif vermesi beklenen firmalar arasında Türkiye'den Doğuş ve Cengiz İnşaat’ın yanı sıra;

Avusturya: Strabag AG

Çin: Power Construction Corporation of China (PCCC), Shandong Hi-Speed Group (SDHS), China Communications Construction Company (CCCC)

Azerbaycan: Azvirt

Kuzey Makedonya: Gradjevinski Institut Makedonija (GIM)

Karadağ: Baybnet Group yer alıyor.

Otoyolun Önemi: Avrupa'yı Birbirine Bağlayan Hat

Bar-Boljare otoyolu, Avrupa'nın stratejik ulaşım hatlarından biri olan Corridor XI kapsamında inşa ediliyor. İtalya’nın Bari kentinden başlayıp Karadağ üzerinden Belgrad’a, oradan da Bükreş’e uzanan bu koridor; hem kara yolu hem de deniz bağlantısıyla bölgedeki lojistik ağını güçlendirecek.

Projede Neler Oldu, Neler Bekleniyor?

Otoyolun ilk etabı olan Smokovac-Matesevo hattı, Çinli dev CRBC tarafından inşa edilmiş ve 2022'de trafiğe açılmıştı. Şimdi ihale edilen Matesevo-Andrijevica bölümü, bu dev projenin ikinci büyük halkasını oluşturuyor. Öte yandan, üçüncü etap için (Andrijevica-Berane-Boljare) yerel bir konsorsiyumla ön tasarım anlaşması yapılırken, dördüncü etabın Adriyatik kıyısındaki Djurmani ile başkent yakınlarındaki Smokovac arasında inşa edilmesi planlanıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *