YatırımX Ekonomi Ford’dan Radikal Karar: EcoBlue Çift Turbo Dizel Motor için Son Tarih Açıklandı

Ford’dan Radikal Karar: EcoBlue Çift Turbo Dizel Motor için Son Tarih Açıklandı

Ford, 2.0L EcoBlue çift turbo dizel motorun küresel üretimini durduruyor. Çevre normları ve teknik sorunlar kararı hızlandırdı. Yerine tek turbolu, güncel bir motor geliyor.

Ford, uzun yıllardır birçok modelinde kullanılan 2.0 litrelik EcoBlue çift turbolu dizel motorun küresel üretimini sonlandırma kararı aldı. Yılın başında Avrupa için alınan benzer bir kararın ardından, bu hamle dünya genelindeki tüm pazarları kapsayacak şekilde genişletildi. 

Kararın temel gerekçesi olarak daha yüksek dayanıklılık ve performans hedefleri gösterilse de, özellikle Avrupa ve Avustralya gibi bölgelerde giderek sıkılaşan çevre mevzuatının bu süreci hızlandırdığı belirtiliyor.

Üretim Bitiş Tarihleri ve Çevre Normları

Avustralya'nın 2028 itibarıyla Euro 6 emisyon normlarını zorunlu hale getirme hazırlığı, mevcut dizel ünitenin birçok pazarda uyumsuz hale gelmesine yol açıyor. Bu durum, Ford'un motor seçeneklerini modernize etme ihtiyacını netleştiriyor.

Islak Kayış Sistemi Eleştirileri Etkili Oldu

İptal kararında teknik eleştirilerin de payı büyük. EcoBlue Twin-Turbo motorun, yağ banyosu içinde çalışan "ıslak tip triger kayışı" sistemi uzun süredir güvenilirlik sorunları nedeniyle kullanıcılar tarafından eleştiriliyordu. Ford yönetiminin, bu şikâyetlerin ardından stratejik bir yön değişikliğine gittiği aktarılıyor.

Yeni Tek Turbolu Ünite Geliyor

Ford, çift turbolu motorun yerini, aynı mimariyi temel alan ancak güncellenmiş tek turbolu bir versiyonla dolduracak. 2026 yılında Ranger ve Everest gibi popüler modellerde kullanılması planlanan yeni ünitede;

Geliştirilmiş zamanlama zinciri,

Yeni enjeksiyon sistemi,

Modernize edilmiş mekanik bileşenler yer alacak.

Yeni versiyonda güç 207 beygirden 168 beygire, tork ise 500 Nm’den 405 Nm’ye düşecek. Ancak Ford, bu farkı daha verimli ve önceden yalnızca güçlü varyantlarda kullanılan gelişmiş 10 ileri otomatik şanzımanla dengelemeyi hedefliyor.

Motor Yelpazesi Genişliyor

Ticari ve SUV modellerinde motor seçenekleri genişletiliyor:

Yüksek Performans: Kullanıcılar için 3.0 litrelik dizel V6 motor sunulacak.

Sportif Seçenek: Ranger Raptor'da 3.0 litrelik çift turbolu benzinli V6 kullanılacak.

Avrupa Pazarında Hibrit: Avrupa, 2.3 litrelik benzinli motora dayalı plug-in hibrit seçeneğine de kavuşacak.

2016'da tanıtılan ve TDCi motorlara göre daha ekonomik olarak konumlandırılan 1.5 ve 2.0 litrelik versiyonlardan oluşan EcoBlue ailesi, böylece tarih sahnesinden çekilmiş olacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *