YatırımX Ekonomi Kapı Önü Menüsü Olmayana Geçit Yok! İstanbul'daki Denetimlerde Fiyat Etiketleri Mercek Altında

Kapı Önü Menüsü Olmayana Geçit Yok! İstanbul'daki Denetimlerde Fiyat Etiketleri Mercek Altında

İstanbul Ticaret İl Müdürlüğü, İstiklal Caddesi'nde restoran ve kafelerde menü fiyatı ve etiket denetimi yaptı. Ayrıntılar haberin içerisinde...

İstanbul Ticaret İl Müdürlüğü, tüketicilerin haklarını korumak ve şeffaf fiyatlandırmayı sağlamak amacıyla İstanbul genelindeki yeme-içme mekanlarında denetimlerini hız kesmeden sürdürüyor. Son olarak İstiklal Caddesi'nde yapılan kapsamlı denetimlerde, Fiyat Etiketi Yönetmenliği ve menü uygulaması başta olmak üzere birçok kritik nokta incelendi.

Menü Fiyatları Kapıda Zorunlu

İstanbul Ticaret İl Müdürü İsmail Menteşe, denetimler sırasında yaptığı açıklamada, Ticaret Bakanlığı'nın talimatıyla 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren yürürlüğe giren zorunluluğu hatırlattı:

"Restoran, lokanta veya kafelerin, vatandaşların içeride alacakları hizmetin bedelini işletmeye girmeden, kapılarda, rahat görebilecekleri bir yerde bulundurmaları zorunluluk haline geldi."

Bu uygulamanın temel amacı, vatandaşların işletmeye girmeden önce fiyatlar hakkında net bilgi sahibi olmalarını ve aldatıcı uygulamaların engellenmesini sağlamak.

2025'te 57 Milyon Liralık Yaptırım

Menteşe, denetimlerin ulaştığı boyutları rakamlarla ortaya koydu. 2025 yılı içerisinde İstanbul'da 26 bin 203 restoran, kafe ve işletmenin denetlendiğini belirten Menteşe:

18 bin 177 üründe aykırılık tespit edildi.

Bu aykırılıklar doğrultusunda toplam 57 milyon 548 bin 382 TL idari yaptırım uygulandı.

Ayrıca, özellikle İskender ve döner gibi ürünlerdeki gramaj zorunluluğunun da sıkı bir şekilde takip edildiği vurgulandı.

Vatandaş Şikayetleri İçin Dijital Platformlar

Tüketicilerin mağduriyet yaşaması durumunda başvurabileceği yollar da açıklandı. Vatandaşlar, haksız fiyat veya yanıltıcı bilgi şikayetlerini ALO 175 Tüketici Dayanışma Hattı ve CİMER üzerinden iletebiliyor.

Menteşe, bu şikayetlere dönüş hızının yüksek olduğunu ifade ederek, "Bugüne kadar kendilerine ulaşan şikayetlerin yaklaşık yüzde 93'üne geri dönüş yaptıklarını" belirtti ve vatandaşları daha duyarlı olmaya davet etti.

Yeni Uygulamalar Yolda: Market Fiyatı ve Dijital Menü

Ticaret İl Müdürü Menteşe, Tüketicinin Korunması adına hayata geçirilen diğer projelere de değindi.

Market Fiyatı Uygulaması: Ticaret Bakanlığı'nın desteklediği marketfiyati.org.tr (Apple/Android mağazalarında Market Fiyatı ismiyle) uygulaması sayesinde vatandaşların, aradıkları ürünün en yakın mağazada hangi fiyata satıldığını görebildiğini ve alışverişlerini buna göre planlayabildiğini kaydetti.

Dijital Menü Uygulaması: Bakanlık tarafından hazırlık aşamasında olan ve bir-iki ay içinde devreye girmesi beklenen, menü fiyatlarının yayınlanacağı yeni bir dijital uygulamanın daha milletin hizmetine sunulacağı müjdesini verdi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *