Reklam Kurulu, tüketicileri yanıltan elektrikli araç reklamlarına karşı sert bir önlem aldı ve bu tür reklam yapan firmalara toplamda 15,8 milyon lira idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı. Bu karar, tüketicilerin doğru ve şeffaf bilgilere erişebilmesi için atılmış önemli bir adım olarak görülüyor. Bu adım, tüketicilerin güvenini artırmayı hedefliyor ve sektörde şeffaflığı sağlamayı amaçlıyor.
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, bu yılın ilk yarısında 753 dosyanın mevzuata aykırı bulunduğu belirtildi. Kurul, 12 Haziran'daki toplantısında elektrikli otomobillerin reklamlarını değerlendirdi. Bu dosyaların 92'si mevzuata aykırı bulunurken, toplamda 15 milyon 846 bin 894 lira idari para cezası uygulandı. Ayrıca, 8 dosya hakkında erişim engeli tedbiri alındığı ifade edildi.
Reklamlarda Doğru Bilgilendirme Önemli
Tüketicilerin aldatılmasını önlemek amacıyla menzil bilgilerinin doğru bir şekilde sunulması gerektiği vurgulandı. Elektrikli otomobil reklamlarında bazı üretici ve satıcıların, araçların menzil bilgilerini yanıltıcı şekilde sunduğu tespit edildi. Açıklamada, reklamlarda menzil bilgisinin hangi test standardına göre tespit edildiğinin açıkça belirtilmesi gerektiği ve gerçek kullanımda menzil değerinin değişebileceğinin net şekilde ifade edilmesinin önemine dikkat çekildi.
Denetimler Devam Edecek
2025 yılının ilk yarısında da benzer şekilde 838 dosyanın incelendiği ve 753 dosyanın mevzuata aykırı bulunduğu açıklandı. Bu dosyalar sebebiyle toplamda 141,1 milyon lira idari para cezası kesildi. Bakanlık, tüketici haklarını koruma, sektörde güven ve şeffaflığı sağlama hedefi doğrultusunda, yanıltıcı menzil beyanları ve benzeri uygulamalara karşı denetimlerin kesintisiz sürdürüleceğini belirtti.