YatırımX Ekonomi Ticaret Bakanlığı, İndirimli Ürünlerin Tanıtımında Yeni Düzenlemeler Getiriyor

Ticaret Bakanlığı, İndirimli Ürünlerin Tanıtımında Yeni Düzenlemeler Getiriyor

Ticaret Bakanlığı indirimli ürünlerin tanıtımında esas alınacak yeni kuralları açıkladı. Artık en düşük fiyat esas alınacak ve önceki fiyat bilgisi de paylaşılacak. Tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi hedefleniyor.

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, indirimli ürünlerin tanıtımında artık indirim miktarı veya oranı belirlenirken, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatın esas alınması gerekiyor. Ayrıca, önceki fiyat bilgisinin de reklamlarda paylaşılması zorunlu hale getirildi. Bu düzenleme ile tüketicilerin daha doğru ve şeffaf bilgilendirilmesi amaçlanıyor.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, "indirimli satış" kampanyaları düzenleyen satıcıların ve sağlayıcıların dikkat etmesi gereken konular hakkında bilgi verildi.

İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile sunulan mal veya hizmet miktarının açıkça belirtilmesi gerekmektedir. İndirim kapsamındaki ürünler ve uygulanacak indirim oranlarıyla ilgili net ve doğru bilgilerin verilmesi önem arz etmektedir.

Yüzde 30 indirim stok fotoğraflar, telifsiz resimler, görseller |  Depositphotos

Bakanlık, adil ve şeffaf bir piyasa düzeni için çaba göstermekte ve tüketicilerin menfaatlerini korumaya devam etmektedir. Reklam Kurulu'nun kararlarına uygun olarak hazırlanan kılavuz, fiyat bilgisi içeren reklamlar ve indirimli satışlarla ilgili detayları içermektedir.

Açıklamada, Reklam Kurulu tarafından yılın ilk 6 ayında incelenen dosya sayısı ve kesilen cezalarla ilgili bilgi verildi.

Reklam Kurulu'nun belirlediği kurallara uymak, tüketicilere doğru bilgi sunmak ve adil bir ticaret ortamı sağlamak herkesin sorumluluğundadır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *