Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), son günlerde kamuoyunda geniş yer bulan "trafik sigortasında sürücü bazlı sistem" haberlerine açıklık getirdi. Kurum, mevcut yasal çerçevede poliçelerin sürücü adına değil, araç işleteni adına düzenlendiğini vurgulayarak, hasarsızlık indiriminin tamamen sürücüye bağlandığı yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
Poliçeler İşleten Adına Düzenlenmeye Devam Ediyor
SEDDK tarafından yapılan açıklamada, Karayolları Trafik Kanunu gereği trafik sigortası sisteminin işleyişi hatırlatıldı. Mevcut uygulamada bir kişinin birden fazla aracı olması durumunda, her araç için ayrı poliçe düzenlendiği ve bu süreçte sürücülerin değil, işleten vasfının esas alındığı belirtildi. İkinci ve sonraki araçlar için poliçelerin genellikle 4. basamaktan başlatıldığı ifade edildi.
1 Ocak 2026 Düzenlemesi: Teknik Bir Kolaylık Geliyor
Kamuoyunda yanlış anlaşılan yeni düzenlemenin içeriğine de değinen Kurum, 1 Ocak 2026 tarihinde devreye girecek değişikliğin "avantajlı basamak aktarımı" ile ilgili teknik bir iyileştirme olduğunu duyurdu.
Yeni sistemle birlikte:
Aracını satan sigortalılar, yeni araçlarını satıştan önce alsalar dahi hasarsızlık indirimlerini yeni araçlarına aktarabilecekler.
Sigortalılar, acenteleri üzerinden "basamak düzeltmesi" talep edebilecek.
Talep edilmemesi durumunda, sistem poliçe yenileme döneminde düzeltmeyi otomatik olarak yapacak.
Bu uygulama sadece indirimli (avantajlı) basamaklar için değil, yüksek primli (dezavantajlı) basamaklar için de geçerli olacak.
Sürücü Temelli Model Üzerinde Çalışmalar Sürüyor
SEDDK, "iyi sürücü" ile "riskli sürücü" ayrımını daha keskin hale getirecek gerçek bir sürücü temelli sigorta modeli için kapıları tamamen kapatmadı. Açıklamada, poliçelerin işletenden bağımsız şekilde, doğrudan sürücü üzerinden düzenlenebilmesine olanak tanıyacak alternatif modeller üzerinde paydaşlarla birlikte çalışıldığı ve sonuçların ileri bir tarihte kamuoyuyla paylaşılacağı kaydedildi.
