ABD merkezli kahve devi Starbucks, son altı çeyrekte satışlarında bir düşüş yaşadığını duyurdu. Nisan-haziran döneminde küresel satışlarında %2'lik bir azalma yaşandığı belirtilen şirket, bu durumu analiz etmeye ve gerekli tedbirleri almaya odaklanıyor. Starbucks, düşen satışlarıyla ilgili detaylı bir değerlendirme yaparak, pazarlama stratejilerini gözden geçirecek ve müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik adımlar atacak. Bu süreçte, şirketin yeniden büyüme ve karlılık hedeflerine ulaşmak için çeşitli stratejiler üzerinde çalıştığı belirtiliyor.
Mali takviminde 29 Haziran'da sona eren üç aylık dönemi 2025 mali yılının üçüncü çeyreği olarak kabul eden kahve zinciri Starbucks, bilançosunu açıkladı. Bu dönemde küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları yüzde 2 azalarak geriledi.
Starbucks'ın karşılaştırılabilir mağaza satışları, Kuzey Amerika ve ABD'de de yüzde 2 düşüş gösterdi. Uluslararası karşılaştırılabilir mağaza satışları ise nispeten sabit kalırken, Çin'deki satışlarda yüzde 2'lik bir artış kaydedildi.
29 Haziran'da sona eren üç aylık dönemde Starbucks'ın geliri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,8 artarak 9,5 milyar dolara ulaştı. Ancak şirketin karı yüzde 47,1 azalarak 558,3 milyon dolara geriledi. Hisse başına kar da yüzde 47,3 azalarak 49 sente düştü.
İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırıları sebebiyle protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan Starbucks, küresel satışlarında altıncı çeyrekte de düşüş yaşadı. Şirket, zorlu döneme rağmen hedeflerine odaklanmaya devam ediyor.
