ABD'li kahve zinciri Starbucks, İsrail'e desteğini sürdürmesi nedeniyle boykot edilmiş ve bu durum küresel satışlarına yansımıştır. Ocak-mart döneminde yüzde 1 azalan satışları, şirketin karşı karşıya kaldığı zorlukları göstermektedir. Bu durum, Starbucks'ın krizle nasıl başa çıkacağı konusunda endişelere yol açmaktadır.
Starbucks, mali yılın ikinci çeyreğinde karşılaştırılabilir mağaza satışlarında yüzde 1'lik bir düşüş yaşadı. Şirketin Kuzey Amerika'daki satışları yüzde 1 azalırken, ABD'deki düşüş yüzde 2 olarak gerçekleşti.
Starbucks'ın uluslararası karşılaştırılabilir mağaza satışları ise yüzde 2 arttı. Ancak, Çin'deki satışlarında bir değişiklik yaşanmadı.
Şirketin geliri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2,3 artarak 8,76 milyar dolara ulaştı. Ancak karı yüzde 50,3 azalarak 384,2 milyon dolara geriledi. Hisse başına kar da yüzde 50 azalışla 34 sente düştü.
Starbucks, İşgalci İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırıları nedeniyle protesto ve boykotlarla karşı karşıya kaldı. Bu durum, küresel satışlarda beşinci çeyrekte art arda bir düşüş yaşanmasına neden oldu.
2023'ün ekim-aralık döneminde, Orta Doğu'daki mağazalardaki satışların olumsuz etkisiyle yıllık satış tahminini aşağı çeken Starbucks, zorlu bir dönemden geçiyor.