Türkiye Sigorta, 2025 yılının ilk beş ayında sağlık sigortası alanında 8,2 milyar liralık prim üretimiyle dikkat çekti. Şirket, %9 pazar payıyla sağlık sigortası sektöründe önemli bir konuma ulaştı. Türkiye Sigorta CEO’su Taha Çakmak, şirketin 13 milyon müşteriye sahip olduğunu ve toplamda 60,4 milyar TL prim üretimiyle %14,4 pazar payına ulaşarak sektör liderliğini sürdürdüğünü belirtti.
Sağlık sigortasında 1 milyonu aşan sigortalı sayısıyla öne çıkan Türkiye Sigorta, sağlık başvurularının %87’sini yapay zekâ teknolojisiyle ortalama 5 saniyede sonuçlandırıyor. Sağlık harcamalarına ilişkin ödemeler ise 3 iş günü içinde tamamlanıyor. Çakmak, müşteri memnuniyetini artırmak için risk kriterlerini esnekleştirdiklerini ve müşteri lehine karar süreçlerini kolaylaştırdıklarını vurguladı.

Dijitalleşme yatırımlarına ağırlık veren şirket, Acente Sağlık Destek Hattı’nı devreye alarak süreçleri sadeleştirdi. Pusula Plus mobil uygulaması, acentelere büyük kolaylık sağlarken, 2025’te acente kanalındaki sağlık satışları 2024’e göre %140 artarak 2,5 milyar TL’ye ulaştı. Bu satışların 1,3 milyar TL’si bireysel, 1,1 milyar TL’si ise grup sağlık sigortası ürünlerinden geldi.Türkiye Sigorta, yenilikçi yaklaşımı ve müşteri odaklı hizmet anlayışıyla sektördeki lider konumunu güçlendirmeye devam ediyor.


Kaynak: Piyasa Gündem
