YatırımX Startup Radarı Başarsoft’tan CBS Teknolojilerinde Yapay Zeka Devrimi

Başarsoft’tan CBS Teknolojilerinde Yapay Zeka Devrimi

Başarsoft, İstanbul'da düzenlediği Teknoloji Günü etkinliğinde yapay zeka destekli Coğrafi Bilgi Sistemleri çözümlerini tanıttı. 200 sektöre veri sağlayan şirket, E-Turquality desteğiyle global hedeflerine ilerliyor.

Başarsoft, İstanbul’da düzenlediği Teknoloji Günü etkinliğinde Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) alanında gerçekleştirdiği yapay zeka odaklı dönüşümü kamuoyuyla paylaştı. Radisson Blu Hotel'de gerçekleştirilen etkinlikte konuşan Başarsoft Yönetim Kurulu Başkanı Alim Küçükpehlivan, yapay zekanın veri üretiminden hizmet sunumuna kadar şirketin tüm süreçlerini yeniden şekillendirdiğini vurguladı.

“Artık 3 yılda ürettiğimiz veriyi yılda 3 kez üretebiliyoruz”

Küçükpehlivan, açılış konuşmasında yapay zekanın üretkenliği ve müşteri memnuniyetini üst seviyeye taşıdığını belirterek, “Üç yılda ürettiğimiz veriyi artık yılda üç kez üretebiliyoruz. Yapay zeka, sahadan verilerin toplanmasından işlenmesine kadar her adımda çarpan etkisi yarattı” dedi.

25 yıldır Türkiye'nin dört bir yanından sahada veri toplayan şirketin, son 20 yılda her gün 10 aracını sokaklara gönderdiğini hatırlatan Küçükpehlivan, artık manuel süreçlerin yerini büyük ölçüde otomatik ve yapay zeka destekli sistemlerin aldığını aktardı. Uydu ve hava görüntüleriyle desteklenen fotoğraf-video analizleri sayesinde artık yalnızca binalar değil; çöp konteynerlerinden sokak tabelalarına kadar mikrodüzeyde analiz yapılabiliyor.

200 Sektöre Veri Desteği, 21 Milyon Adres Kayıtlı

Etkinlikte paylaşılan verilere göre Başarsoft bugüne kadar:

21 milyon kapı numaralı adres,

5 milyon işletme ve kurum bilgisi,

500’den fazla kategoride veri kaydını sistemine işledi.

Küçükpehlivan, “Geliştirdiğimiz altyapı sayesinde bugün 200 farklı sektöre veri sağlayabiliyoruz. Yapay zekanın sunduğu hız ve doğruluk, yalnızca bize değil, hizmet verdiğimiz tüm sektörlere büyük bir avantaj sunuyor. Türkiye’nin dijitalleşme sürecine doğrudan katkı veriyoruz” ifadelerini kullandı.

E-Turquality Desteği ile Global Vizyon

Yılın ilk aylarında Ticaret Bakanlığı tarafından verilen E-Turquality desteğini alan sayılı yazılım firmalarından biri olduklarını açıklayan Küçükpehlivan, “Bu destek, Başarsoft'un uluslararası pazarda rekabet gücünü ve marka vizyonunu tescilledi. Coğrafi Bilgi Teknolojilerinde Türkiye’nin global markası olmayı hedefliyoruz” dedi. Ayrıca Kıbrıs dâhil Türkiye’nin her noktasından en güncel CBS harita veri tabanını ürettiklerini vurgulayan Küçükpehlivan, şirketin 30. yılı olan 2027’de borsaya açılma hedeflerini de açıkladı.

E-Ticaretin Yüzde 75’ine Altyapı Desteği

Etkinliğin kapanışında konuşan Başarsoft Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ahmet Dabanlı ise Başarsoft’un e-ticaret adres altyapısının yaklaşık %50’sini desteklediğini, kargo altyapısı da eklendiğinde bu oranın %75’in üzerine çıktığını söyledi. Dabanlı, “2022-2025 arasında hatalı siparişlerin %90,4’ü Başarsoft sayesinde düzeltildi. Adres doğruluğu %63 oranında arttı” dedi.

Ayrıca, yapay zeka destekli gözlem çözümleri sayesinde enerji şebekelerinde arıza tespit süreçlerinin 2,5 saatten 10 dakikaya indiğini ve klasik yöntemlere kıyasla yılda 3 milyon dolar, üç yılda toplamda 10 milyon dolar tasarruf sağlandığını belirtti.

Sürdürülebilirlik, Güvenlik ve Acil Müdahalede Başarsoft Teknolojileri

Rota optimizasyonları sayesinde karbon ayak izinin azaltıldığını ve bu verilerin raporlandığını aktaran Dabanlı, Orman Genel Müdürlüğü için geliştirilen “Orman Yangınları Karar Destek Sistemi” projesinin Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Bilgi Toplumu Zirvesi’nde ödüle layık görüldüğünü de ifade etti. Ayrıca, 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde kullanılan Başarsoft teknolojileri sayesinde çağrı koordinatlarının oluşturulma süresi 90 saniyeden 17 saniyeye indirildi.

Deprem risk analizine yönelik sosyal sorumluluk projeleri ve Eti Maden’e yönelik Kurumsal CBS çözümünün de ödüllendirildiği belirtildi.

Sektör Deneyimleri ve Paneller

Etkinlikte, Galatasaray Üniversitesi İnnove Direktörü Doç. Dr. Murat Levent Demircan moderatörlüğünde düzenlenen “Dijital Dünyada Tüketiciye Giden Yol” başlıklı ilk panelde Pluxee Group, Tıkla Gelsin ve CarrefourSA yöneticileri sektörel deneyimlerini paylaştı. Ardından Ekol 360’tan Melike Özeker, “E-Ticaret Ekosisteminde Lojistik Ayak İzleri” üzerine sunum gerçekleştirdi.

Günün keynote konuşmacısı teknoloji yazarı M. Serdar Kuzuloğlu olurken, ikinci panelde Bahçeşehir Üniversitesi’nden Dr. Yavuz Borazan moderatörlüğünde “Yarının Rekabetini Bugünden Kazanmak” başlığı altında Kolay Gelsin, Yeşil Pano ve Terra Pizza’dan üst düzey yöneticiler konuşmacı olarak yer aldı.

Bilgi Yarışması Yoğun İlgi Gördü

Etkinlik sonunda #BTG2025İstanbul etiketiyle sosyal medyada paylaşılan ödüllü bilgi yarışmasında, firma çözümlerine dair sorulara doğru ve hızlı cevap veren katılımcılara teknoloji ürünleri hediye edildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *