Dolar currency
39,6817
0.15%
YatırımX Ekonomi AVM Metrekare Verimlilik Endeksi %37,5 arttı

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi %37,5 arttı

AYD ve Akademetre Research işbirliğiyle oluşturulan endeks, AVM'lerin ekonomiye katkısının önemini vurguluyor. Giyim ve hipermarket kategorilerinde büyüme yaşanırken, ayakkabı ve teknoloji kategorilerinde zayıf performans devam ediyor.

Alışveriş Merkezi (AVM) Metrekare Verimlilik Endeksi, mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 37,5 artarak 3 bin 829 puana ulaştı. Bu gelişme, AVM'lerin metrekare başına sağladığı verimliliğin arttığını gösteriyor. Yatırımcılar ve sektör temsilcileri tarafından bu veri, AVM'lerin ekonomiye katkısının önemli olduğunu vurguluyor.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research işbirliğinde oluşturulan endeksin mart ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre, ciro endeksi, martta geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 37,5 artarak 3 bin 829 puana ulaştı. Bu artışın martta yüzde 38,1 olan yıllık enflasyonun kısmen altında kaldığı görüldü.

Açıklamada görüşlerine yer verilen ekonomist Fatih Keresteci, AVM ciro endeksinin martta reel manada performansını koruduğunun söylenebileceğini belirterek, şubat ayına göre ise belirgin bir toparlanma olduğunu bildirdi. Keresteci, "Enflasyondan arındırılmış endekse göre martta şubata göre yüzde 16'lık büyüme var. Aslında bu durum öncü verilerle biraz uyumsuz. Hem ramazan ayı etkisi hem de ayın ikinci yarısında finansal piyasalarda yaşanan sert türbülans nedeniyle alışveriş ekonomisinin bir miktar daralmasını beklerdik." ifadelerini kullandı.

En yüksek büyüme giyim kategorisinde yaşandı. Fatih Keresteci, kategori bazında en yüksek büyümenin yüzde 53,8 ile giyimde olduğunu belirterek, bu alanda yapılan indirimlerin satışları artırdığını kaydetti. Reel büyüme kaydeden bir diğer kategori ise hipermarket oldu. Keresteci, "Ramazan ve akabinde gelen bayramın etkisi açık bir şekilde yansımış. En zayıf kategori performansları ise ayakkabı ve teknolojilerde devam etti. Merkez Bankası iç talepteki canlılığı enflasyonun nedenlerinden birisi olarak kabul ediyor olsa da martta AVM endekslerinin gösterdiği göreceli canlılığın, yukarıda belirttiğimiz nedenden dolayı enflasyonist olmadığını tahmin ediyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *