YatırımX Ekonomi Avrupa'da Otomotivde İddialı Yasak Kalkıyor: İçten Yanmalı Motorlara Geri Dönüş Sinyali

Avrupa'da Otomotivde İddialı Yasak Kalkıyor: İçten Yanmalı Motorlara Geri Dönüş Sinyali

AB, otomotiv baskısıyla içten yanmalı motor yasağını yumuşatıyor. 2035 hedefi %100'den %90 emisyon azaltımına çekildi. Hibrit ve menzil uzatıcı EV'lere izin yolda.

Avrupa Birliği (AB), otomotiv devlerinin aylardır süren yoğun lobi faaliyetlerinin ardından, sektörde büyük yankı uyandıracak bir karara hazırlanıyor. Yeni otomobiller için planlanan katı emisyon kurallarını yumuşatmayı ve 2035 itibarıyla yürürlüğe girmesi beklenen içten yanmalı motor (İYM) satış yasağını fiilen kaldırmayı gündemine aldı.

Yasak Kalkıyor, Hibritlere Kapı Açılıyor

Bloomberg'in güvenilir kaynaklara dayandırdığı haberine göre, Avrupa Komisyonu, 2035'ten itibaren yeni benzinli ve dizel araçların satışını tamamen durdurmayı öngören mevcut gereklilikleri gevşetecek. Yeni düzenleme ile birlikte, tam elektrikli araçların yanı sıra bir dizi şarjlı hibrit (PHEV) ve yakıtla çalışan menzil uzatıcıya sahip elektrikli araçlara da izin verilmesi bekleniyor.

Bu önemli değişiklikle, egzoz emisyonlarında 2035 yılına kadar hedeflenen yüzde 100 düşürme hedefi, yüzde 90 düşürmeye çekilecek.

Önemli Not: Komisyon, otomobil üreticilerinin bu ilave kirletmeyi telafi etmeleri için yeni şartlar getirecek. Bu şartlar arasında düşük karbonlu, yenilenebilir yakıt veya yerel üretim yeşil çelik kullanımı yer alıyor.

Lobi Faaliyetleri ve Siyasi Baskı Sonuç Verdi

Bu geri adımın arkasındaki ana neden olarak, Stellantis ve Mercedes-Benz gibi global otomotiv şirketlerinin yoğun lobi faaliyetleri gösteriliyor. Ayrıca Mercedes, Volkswagen ve BMW gibi devlere ev sahipliği yapan Almanya gibi büyük otomobil üreticisi ülkeler, özellikle siyasi gerilimleri azaltmak ve sektördeki potansiyel istihdam kaybı tehdidini önlemek amacıyla değişiklik için baskı yapmıştı.

Sektör, özellikle Çin-ABD ticaret savaşının ve Avrupa'daki aşırı kapasite sorunlarının getirdiği fiyat baskıları nedeniyle yeni pazar stratejileri arayışındaydı.

Sırada Parlamento ve Konsey Onayı Var

AB yetkilileri tarafından benimlenmesi beklenen bu yeni öneri, kararın nihai halini alması için bir dizi aşamadan geçecek. Öneri, ilk olarak Avrupa Parlamentosu ve AB Konseyi'nde üye ülkeler tarafından görüşülecek.

Her bir kurumun kendi değişiklik önerisi hakkı bulunuyor. Önerinin son şekli, parlamento, konsey ve komisyonun dahil olduğu "üçlü görüşme" adı verilen müzakerelerde belirlenecek. Bu süreç, otomotiv sektörünün geleceğini belirleyen kuralların nihai versiyonu için belirleyici olacak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *