YatırımX Ekonomi Doblo'dan Sonra Yeni Koz: Tofaş'ın K9 Modeli Neleri Değiştirecek?

Doblo'dan Sonra Yeni Koz: Tofaş'ın K9 Modeli Neleri Değiştirecek?

Tofaş (TOASO) CEO’su Cengiz Eroldu, Stellantis Türkiye birleşmesinin ardından şirketin gelecek vizyonuna ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

Tofaş (TOASO) CEO’su Cengiz Eroldu, Stellantis Türkiye birleşmesinin ardından şirketin gelecek vizyonuna ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Eroldu, yeni hafif ticari araç modeli K9 ile Türkiye'yi Avrupa'nın üretim üssü yapmayı ve "daha dengeli bir Tofaş" yaratmayı hedeflediklerini belirtti.

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Stellantis markalarının bünyeye katılmasıyla başlayan yeni dönemin hedeflerini ve stratejilerini paylaştı. Başarılı bir entegrasyon süreci geçirdiklerini vurgulayan Eroldu, Tofaş'ın hem üretim hem de ithalat bacaklarını güçlendirerek dengeli bir büyüme hedeflediğini ifade etti.

Hafif Ticaride Liderlik Koltuğu Yeniden Hedefte

Uzun yıllar Doblo modeli ile pazarda güçlü bir konumda olduklarını hatırlatan Cengiz Eroldu, bu modelin performansındaki düşüşle Avrupa'daki birinciliği kaybettiklerini belirtti. Stellantis birleşmesiyle portföye katılan yeni K9 projesine dikkat çeken Eroldu, şöyle devam etti:

“Stellantis, Peugeot, Citroen birleşmesi olmasaydı da biz Doblo yatırımına devam edecektik. Şimdi K9 ile birlikte Türk otomotiv sanayinin hafif ticari araçlar bölümünde Avrupa’da en çok üretimin yapıldığı ülke olduğunu göreceğiz. Türkiye bu anlamda önemli bir pazar. Tofaş için de hafif ticari araç önemli bir bölüm.”

Bu stratejik hamleyle Tofaş, Türkiye'nin hafif ticari araç üretimindeki lider konumunu pekiştirmeyi amaçlıyor.

Dengeli Bir Tofaş Yaratmayı Hedefliyoruz

Stellantis bünyesindeki markaların kendi bağımsızlıklarını koruyarak başarılı bir şekilde çalıştığını belirten Eroldu, Tofaş ve Koç Grubu'nun yerli üretime verdiği önemin altını çizdi. 

Fabrika kapasitesinin tam olarak kullanılmasıyla birlikte şirketin daha dengeli bir yapıya kavuşacağını söyleyen Eroldu, "Hem ithalatı hem de üretimi olan dengeli bir Tofaş yaratmayı hedefliyoruz. Tüm markaların bir araya gelmesinden müşterilerimiz daha fazla faydalanmalı. Hizmet yelpazemizi daha da geliştirip, müşteriye sadece sattığımız ürünlerle değil, ürün yanındaki başka hizmetlerle de yaklaşacağız" dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *