YatırımX Ekonomi Elektrikli Otomobil Devinde Şok: BYD, Liderlik Koltuğunu SAIC Motor'a Kaptırdı!

Elektrikli Otomobil Devinde Şok: BYD, Liderlik Koltuğunu SAIC Motor'a Kaptırdı!

Çin devi BYD, üst üste düşen satışların ardından liderliği SAIC Motor'a kaptırdı. Şirketin hisseleri 9 ayın dibini gördü. Fiyat savaşları ve yeni rakiplerin yükselişiyle değişen dengeleri keşfedin.

Çinli elektrikli araç devi BYD, üst üste ikinci düşüşün ardından pazar liderliğini kaybetti. Rekabetin kızıştığı Çin pazarında SAIC Motor zirveye yerleşirken, BYD hisseleri 9 ayın en düşük seviyesine geriledi. Uzmanlara göre fiyat savaşları ve yeni rakipler dengeleri altüst ediyor.

BYD Satışları Geriledi, SAIC Motor Zirvede

Shenzhen merkezli otomotiv devi BYD, ekim ayında 441.706 adet araç satışı gerçekleştirdi. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 düşüş anlamına geliyor. Yılın başındaki güçlü büyüme ivmesi tersine dönerken, bu gerileme Çin elektrikli araç pazarındaki rekabetin ne denli sertleştiğini bir kez daha gözler önüne serdi.

Uzun süredir Çin'in en çok satan elektrikli otomobil markası olan BYD, liderlik koltuğunu SAIC Motor'a devretti. SAIC Motor, ekim ayında 453.978 araç satışı yaparak zirveye yerleşti ve BYD'yi ikinci sıraya itti.

Hisseler 9 Ayın En Düşüğünde: Kritik Finansal Tablo

Satışlardaki düşüşün finansal yansımaları da ağır oldu. BYD'nin hisseleri, Hong Kong borsasında haftanın ilk işlem gününde yüzde 1,9 değer kaybederek 98,70 Hong Kong dolarına geriledi. Bu kapanış, 5 Şubat'tan bu yana görülen en düşük seviye olarak kayda geçti. Hisseler, Mayıs ayı sonundaki zirveden yaklaşık yüzde 36 değer kaybetti.

Şirketin çeyrek dönem kârındaki üst üste ikinci düşüş, analistler tarafından olumsuz bir sinyal olarak yorumlanıyor. BYD'nin yıllık 4,6 milyon araçlık sevkiyat hedefine ulaşması için Kasım ve Aralık aylarında toplamda yaklaşık 900 bin araç teslim etmesi gerekiyor. Yılın ilk on ayında ise toplam satış 3,7 milyon araçta kaldı.

Pazarda Yeni Rakiplerin Yükselişi

Çin elektrikli araç pazarı, mevcut markaların yanı sıra yeni oyuncuların da hızla yükseldiği bir döneme tanıklık ediyor. Ekim ayında Geely, Nio, Xpeng ve Leapmotor gibi yerel üreticiler rekor satışlara ulaşarak rekabeti daha da kızıştırdı. Ayrıca, pazara yeni giren ve güçlü bir performans sergileyen Xiaomi de dikkat çekiyor.

Bu ortamda, Li Auto gibi bazı markalar ise üst üste beşinci ayda da sevkiyat düşüşü yaşadı.

Uzmanlar, sektördeki bu köklü değişimlerin ana nedenlerini; fiyat savaşları, devlet teşviklerinin azalması ve yeni markaların agresif büyüme stratejileri olarak gösteriyor. BYD'nin önümüzdeki aylarda bu sert rekabet ortamında nasıl bir yol izleyeceği merak konusu olmaya devam ediyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *