Volkswagen'in 50 yıllık efsanevi modeli Polo'nun Türkiye'deki satışları, 22 Kasım'da yürürlüğe giren yeni gümrük düzenlemesi nedeniyle durduruluyor. Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro, ek yükümlülüklerin Polo'nun fiyatını neredeyse daha büyük bir model olan Tiguan seviyesine taşıdığını ve aracın rekabet gücünü kaybettiğini açıkladı.
Yeni Gümrük Tarifesi Polo'nun Sonunu Getirdi
Avrupa Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması (STA) olmayan ülkelerden Türkiye'ye ithal edilen otomobillere uygulanan yeni gümrük tarifesi, Volkswagen'in en çok satan modellerinden Polo'yu doğrudan etkiledi.
CNBC-e'ye konuşan Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro, Türkiye'nin kendileri için Avrupa'daki en büyük 5. pazar olduğunu vurgulayarak, bu kaybın üreticiyi de üzeceğini belirtti. Bottaro, artan ek gümrük vergileri ve lojistik maliyetlerinin, 50 yıllık ikonik Polo'nun rekabet etmesini imkânsız hale getirdiğini ifade etti:
"Bir çözüm bulamazsak maalesef bu 50 yıllık ikonik modelin satışını durdurmak zorunda kalacağız. Bu ek yükümlülükler Polo'nun fiyatını neredeyse Tiguan seviyesine çıkarıyor. Bu aracın rekabet etmesi mümkün değil."
Polo'nun Boşluğunu Elektrikli ID Modelleri Dolduracak
Volkswagen Türkiye Müdürü, Polo'nun piyasadan çekilmesiyle oluşacak boşluğun, modelin tamamen elektrikli versiyonları olan ID Polo ve ID Cross ile doldurulacağını duyurdu.
Bottaro, elektrikli yeni modellerin 2026 yılı sonunda satışa başlayacağını ve Türkiye'ye de aynı dönemde getirileceğini müjdeledi. Şu anda fiyat çalışmaları süren ID Polo'nun, ikonik modelin yerini başarıyla doldurması bekleniyor.
Passat ve Jetta İçin Asya Vurgusu
Bottaro, ayrıca Passat ve Jetta modellerine de değinerek, Volkswagen'in Çin'de 29 yıldır pazar lideri olduğunu ve üretimin Asya pazarlarına yönelik devam edeceğini söyledi. Sertifika şartları sağlanamadığı sürece bu modellerin Türkiye pazarına giremeyeceğinin altını çizdi.
