Otomotiv distribütörlerinin 2025 yılına elinde stokla girmesi nedeniyle yılın ilk çeyreğinde sıfır araçlarda ciddi kampanyalar yapılmıştı. Sıfır araç pazarındaki kampanyalar ve fiyatlar artacak endişesi ile devam eden yüksek tüketici talebi, ikinci el otomobil pazarında daralmaya yol açtı.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun son verilerine göre, Ocak-Mart 2025 döneminde ikinci el otomobil pazarı geçen yıla kıyasla %3.40 daralarak 1 milyon 627 bin 400 adede geriledi.lme Eğiliminde
Aynı dönemde tüm ikinci el araçları kapsayan pazar da %3.97 küçülerek 2 milyon 396 bin 440 adede düştü.
Mart ayında ikinci el otomobil pazarı, geçen yılın aynı ayına göre %4.37 azalarak 555 bin 93 adede geriledi. Ancak, şubat ayına göre daha hareketli bir dönem geçirildi.
Özellikle 1-3 yaşındaki ikinci el araçların ilan fiyatlarının beklentilerin üzerinde olması, pazarın daralmasında etkili oldu. Alıcı ve satıcı arasında uzlaşma sağlanamaması, bazı araçların sıfır araçlarla aynı veya hemen hemen aynı fiyatlarla satışa çıkarılmasına neden oluyor.