YatırımX Ekonomi İstanbul’da otopark krizi: Fahiş fiyatlara 'tavan fiyat' talebi

İstanbul’da otopark krizi: Fahiş fiyatlara 'tavan fiyat' talebi

İstanbul’da otopark krizi büyüyor: Saatlik ücretler 250 TL'ye, aylık abonelikler 20 bin TL'ye ulaştı. Sürücüler fahiş fiyatlara karşı acil 'tavan fiyat' uygulaması talep ediyor.

İstanbul trafiğinde her gün vakit kaybeden sürücüler, şimdi de park yeri bulma ve astronomik ücretlerle mücadele ediyor. TÜİK verilerine göre 6,5 milyonu aşan araç sayısıyla park yeri bulmanın "şans meselesi" haline geldiği megakentte, otopark krizi hem cebi hem de trafiği kilitliyor.

Özel Otoparklarda Fiyatlar Cep Yakıyor

İSPARK kapasitesinin yetersiz kalması, sürücüleri özel işletmelere yönlendiriyor. Ancak yasal bir üst sınırın olmaması, özel otoparklarda keyfi fiyatlandırmayı beraberinde getiriyor. İstanbul’un merkezi ilçelerinde saatlik park ücretleri 250 TL’ye, günlük tarifeler 750 TL’ye, aylık abonelikler ise 20 bin TL seviyelerine kadar yükselmiş durumda. Özellikle vale hizmetlerinde giriş ücretinin 500 TL'ye ulaştığı hastane ve AVM girişlerinde, toplam fatura 1.000 TL bandını rahatlıkla aşıyor.

AVM’lerde '3 Saat' Kuralı İhlal Ediliyor

Otopark krizinin bir diğer boyutu ise alışveriş merkezlerinde yaşanıyor. İlgili mevzuat gereği, AVM’lerin ziyaretçilerine ilk 3 saat ücretsiz otopark hizmeti sunması zorunlu olmasına rağmen, bazı işletmeler bu süreyi 1 saate kadar indirerek tüketicileri mağdur ediyor. Tüketici dernekleri, bu durumla karşılaşan vatandaşların ödeme fişlerini saklayarak Tüketici Hakem Heyetlerine başvurmaları gerektiğini hatırlatıyor.

Çözüm Önerisi: 'Tavan Fiyat' Uygulaması

Tüketici Konfederasyonu yetkilileri, otopark sektöründeki bu başıboşluğun serbest piyasa ile açıklanamayacağını belirterek, Ticaret Bakanlığı’na çağrıda bulundu:

"Hastaneye veya işine giden vatandaşın insafına terk edilmesi kabul edilemez. Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu acilen devreye girmeli ve belediyelerle koordineli olarak bölge bazlı 'Otopark Fiyat Üst Sınırı' belirlenmelidir. Ayrıca, kayıtdışı ekonomiye zemin hazırlayan 'POS cihazı yok' bahanesiyle nakit ödeme zorunluluğuna da son verilmeli, kartlı ödeme yasal zorunluluk haline getirilmelidir."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *