Ticaret Bakanlığı'nın yayımladığı "e-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi," ihracatçıların yurt dışı pazarlara erişimini kolaylaştıracak önemli bir adım oldu. Toplam 25 ülkeye ait e-ticaret düzenlemeleri, gümrükleme süreçleri, popüler pazar yerleri ve ödeme hizmeti sağlayıcıları gibi kritik bilgileri içeren rehber, potansiyel pazarlar için yol haritası sunuyor.
Türkiye'de E-Ticaret Harcaması 276,7 Dolar
Küresel e-ticaretin görünümüne dair güncel veriler de rehberde yer aldı. Kasım ayı itibarıyla dünyada kişi başı e-ticaret harcaması 301 dolar olarak gerçekleşirken, Türkiye'de bu rakam 276,7 dolar seviyesinde kaldı.
Türkiye'de çevrim içi alışveriş yapanların nüfusa oranı yüzde 29,3 iken, e-ticaretin genel perakende içindeki payı ise yüzde 7 olarak hesaplandı.
Küresel Pazarın Görünümü ve Harcama Liderleri
Dünya genelinde nüfusun yüzde 40,5'u çevrim içi alışveriş yaparken, e-ticaretin genel perakende içindeki payı yüzde 17,9'a ulaştı.
Rehberde yer alan 25 ülke arasında:
Çevrim İçi Alışveriş Oranında Lider: ABD (yüzde 84,5).
E-Ticarete En Çok Harcama Yapanlar: ABD (992,5 dolar), Kanada (513,7 dolar) ve Güney Kore (479,4 dolar).
En Düşük Harcamalar: Hindistan (31,7 dolar) ve Nijerya (48,5 dolar).
Ticaret Bakanlığı'nın sunduğu bu kapsamlı rehber, Türk ihracatçılarının rekabet gücünü artırarak, küresel e-ticaret pazarındaki payımızı yükseltme hedefine önemli katkı sağlaması bekleniyor.
