Dolar currency
39,5553
0.1%
YatırımX Ekonomi Martta AB Otomotiv Pazarı Yüzde 0,2 Daraldı

Martta AB Otomotiv Pazarı Yüzde 0,2 Daraldı

Avrupa Birliği'nde mart ayında yeni otomobil satışları hafif düştü. Verilere göre, hibrit araçların satışı arttı ve tam elektrikli otomobillerin payı yükseldi.

Avrupa Birliği'nde mart ayında yeni otomobil satışları hafif bir düşüş yaşadı. Otomotiv sektöründe yaşanan bu gerileme, pandemi sürecindeki belirsizliklerin etkisiyle bağlantılı olabilir. Yine de, sektörün toparlanma sürecinde olduğu ve ilerleyen dönemlerde yeniden canlanma beklediği belirtiliyor. Bu durum, otomobil endüstrisindeki değişimleri ve piyasadaki gelişmeleri yakından takip etmeyi daha da önemli hale getiriyor.

Avrupa Birliği ülkelerinde yeni otomobil satışları, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 0,2 azalarak 1 milyon 29 bin 519 adet olarak kaydedildi. Bu veriler, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından açıklandı.

Satışa sunulan yeni otomobillerin yüzde 36'sını hibrit araçlar oluştururken, yüzde 28,2'si benzinli, yüzde 15,3'ü elektrikli, yüzde 9,3'ü dizel, yüzde 8'i fişli hibrit ve yüzde 3,2'si diğer yakıt türlerine sahip araçlardan oluştu.

Tam elektrikli otomobil satışları yıllık bazda yüzde 17,1 artarak 157 bin 505 adede yükseldi. Elektrikli, hibrit ve fişli hibrit modellerin toplam satışlardaki payı ise yüzde 59,3'e ulaştı.

Ülke bazında incelendiğinde, Almanya'da otomobil satışları yüzde 3,9, Fransa'da yüzde 14,5 azalırken, İtalya'da yüzde 6,3 ve İspanya'da yüzde 23,2 arttı. 2025 yılının ilk çeyreğinde toplam satışlar bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,9 azalarak 2 milyon 715 bin 8 adet oldu.

Mart ayında en fazla satış yapan otomobil üreticisi 271 bin 382 araçla Volkswagen Grubu olurken, onu 173 bin 80 adetle Stellantis, 120 bin 724 adetle Renault Grubu ve 96 bin 10 adetle Toyota Grubu takip etti.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *