YatırımX Ekonomi Mobil İletişimde En Çok Şikayet Taahhüt ve Cayma Bedellerine Geldi

Mobil İletişimde En Çok Şikayet Taahhüt ve Cayma Bedellerine Geldi

BTK raporuna göre mobil iletişimde 'taahhütname ve cayma bedeli' şikayetleri zirvede, bilişim teknolojilerindeki toplam şikayetler ise yüzde 26 arttı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Online Tüketici Şikayet Sistemi verilerine göre, yılın ilk yarısında mobil iletişim sektörüne gelen şikayetlerde ilk sırayı "taahhütname, cezai şart ve cayma bedeli" aldı. Bilişim teknolojileri alanındaki toplam şikayetler ise geçen yıla göre yüzde 26 artış gösterdi.

BTK'nın açıkladığı son rapor, bilişim teknolojileri ve iletişim sektöründeki tüketici şikayetlerinin seyrini gözler önüne seriyor. Kurumun Online Tüketici Şikayet Sistemi verilerine göre 2025 yılının Ocak-Haziran döneminde mobil iletişim, internet, uydu, sabit telefon ve Kablo TV gibi hizmetlere yönelik toplam şikayet sayısı, bir önceki yılın aynı dönemindeki 81 bin 271'den, 102 bin 712'ye yükseldi. Bu artış, bilişim teknolojileri alanındaki şikayetlerdeki yüzde 26'lık büyümeyi temsil ediyor.

Mobil ve İnternet Hizmetleri Şikayetlerin Merkezi Oldu

Hizmet türleri bazında incelendiğinde, en fazla şikayet 49 bin 240 ile mobil iletişim alanında kaydedildi. Geçen yılın ilk yarısında en çok şikayetin geldiği internet hizmet sağlayıcılığı kategorisi ise 44 bin 707 şikayet ile bu yıl ikinci sırada yer aldı.

Diğer hizmetlerdeki şikayet sayıları ise şöyle sıralandı:

  • Sabit telefon hizmetleri: 4 bin 363
  • Uydu platform hizmetleri: 3 bin 699
  • Kablo TV hizmetleri: 703


Şikayet Konularında Zirvedekiler

Sektörel bazda şikayetlerin ana konuları incelendiğinde, mobil iletişimde tüketicileri en çok zorlayan konunun "taahhütname, cezai şart ve cayma bedeli" olduğu belirlendi. İnternet hizmetlerinde ise kullanıcıların ana şikayet odağı "bağlantı ve hizmet kalitesi" oldu.

Uydu platform ve sabit telefon hizmetlerinde en fazla şikayet "abonelik işlemleri" başlığında toplanırken, Kablo TV hizmetlerinde de internet hizmetlerine benzer şekilde "bağlantı ve hizmet kalitesi" öne çıktı.

Posta Sektöründe Şikayetler Azaldı

Öte yandan, BTK'ye CİMER ve bireysel dilekçe yoluyla posta sektörüne ilişkin yapılan şikayetlerde bir düşüş gözlendi. Geçen yılın ilk yarısında 4 bin 32 olan şikayet sayısı, bu yıl 3 bin 730'a geriledi. Posta sektörüne yönelik şikayetlerde ilk sırayı 1414 şikayet ile "şube, acente ve personel" alırken, "kayıp ve çalıntı gönderi" şikayetleri 730 ile ikinci sırada yer aldı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *