Türkiye'nin mücevher ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 72,1 artarak 2 milyar 570 milyon 81 bin dolara yükseldi. Ocak-Mart döneminde en fazla ihracat, 1,2 milyar dolarla Birleşik Arap Emirlikleri'ne (BAE) yapıldı. Bu artış, Türkiye'nin mücevher sektöründeki ihracat potansiyelinin hızla yükseldiğinin bir göstergesi olarak dikkat çekiyor.
Dünya genelinde ABD ile Çin arasındaki karşılıklı tarife adımları, küresel büyüme üzerinde baskı oluşturmaya devam ederken, ekonomik aktivitenin yavaşlayacağına ilişkin endişeler artıyor.
Küresel ekonomiler tarife restleşmeleriyle boğuşurken, Türk mücevher sektörü gücünü koruyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye'nin toplam ihracatı ocak-mart döneminde geçen yıla göre yüzde 2,5 artarak 65 milyar 305,6 milyon dolara yükseldi. Aynı dönemde mücevher sektörünün ihracatı ise yüzde 72,1 artarak 2 milyar 570 milyon 81 bin dolara çıktı.
Sektör, geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 493 milyon 296 bin dolarlık dış satış gerçekleştirmişti.
Mücevher sektörünün ocak-mart döneminde gerçekleştirdiği ihracat, toplam dış satışın yüzde 3,9'unu oluşturdu. Alt mal gruplarına bakıldığında, altın, gümüş, kıymetli metaller ve diğer kıymetli eşyalardan oluşan mücevherler farklı pazarlara ihraç edildi.
En fazla ihracat 1,2 milyar dolarla Birleşik Arap Emirlikleri'ne gerçekleşirken, bu ülkeyi sırasıyla ABD, İsviçre, Hong Kong ve Meksika takip etti.
Rakamsal olarak, Birleşik Arap Emirlikleri en büyük artışı yaşadı. Ocak-mart döneminde mücevher sektörünün bu ülkeye dış satışı 838,4 milyon dolar arttı. İsviçre, Kırgızistan, ABD ve Libya da ihracat artışında öne çıktı.
Mücevher sektörü, Kırgızistan'a 88 milyon dolar, Libya'ya ise 78,6 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
İstanbul, mücevher sektöründe en fazla ihracatı gerçekleştiren il oldu. Aynı dönemde Çorum, Trabzon, Kastamonu, Ankara ve Sakarya da sektörde dış satış yaptı.
2024 ve 2025 ocak-mart döneminde en fazla dış satım gerçekleşen yerlere ve ihracat miktarlarına ilişkin detaylar ise şu şekilde:
