İŞ ve İşçi Bulma Kurumu’nun (İŞKUR) son istatistiklerine göre, 2024 yılında özel sektörde en fazla açık iş imalat sanayi sektöründen geldi. Geçen yıl, İŞKUR'a bildirilen 2.5 milyon açık işin 1 milyonu imalat sanayisine aitti.
Otomotiv sektörü, her yıl 1.5 milyon aracın üretildiği ve 1.2 milyonun üzerinde aracın satıldığı bir sektör olmasına rağmen iş açığı en çok artan sektörlerden biri. Özellikle satış sonrası bakım ve onarım teknisyenlerine olan ihtiyaç ciddi bir seviyede. Sektör temsilcilerine göre, bu durum servis sürelerini uzatıp kasko maliyetlerini artırabilir.
Ustaların yetişememesinin altında ekonomik ve sosyal nedenler yatıyor. RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı'ya göre, sektörde çalışma koşulları ağır, ücretler düşük ve eğitim süreci uzun olduğu için yeni ustaların yetişmesi zorlaşıyor. Ayrıca Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) konusu da sektörde kalifiye eleman sayısının azalmasına neden oluyor.
Gençlerin baristalığı tercih etmesi, otomotiv sektöründe teknisyen ve ustalara olan ilginin azalmasına sebep oluyor. Bu durum ileride servis sürelerinin uzamasına ve kasko maliyetlerinin artmasına yol açabilir. Sektörde en çok ihtiyaç duyulan alanlar arasında kaporta, boya, mekanik teknisyen ve elektrik teknisyeni bulunuyor.
Türkiye'deki elektrikli araç sayısının hızla artması, elektrikli araç teknisyenlerine olan ihtiyacı da arttırdı. Ancak düşük maaşlar ve gençlerin bu alana ilgisizliği sebebiyle elektrikli araç servislerinde bekleme süreleri uzun olabiliyor. Ünaldı, yazılım ve optimizasyon konusunda yetenekli mekatronikçilere de ihtiyaç duyulduğunu vurguladı.
RS Otomotiv Grubu, 15 yılda 3.2 milyar dolar tasarruf sağlayarak 10.7 milyar dolarlık araç değer kaybını engelledi. 2025 yılında RS 5.0 vizyonuyla dijitalleşme süreçlerine hız vereceklerini açıkladılar.

