YatırımX Ekonomi TÜRKBESD, 2025 İlk Yarı Beyaz Eşya Sektörü Değerlendirmesi

TÜRKBESD, 2025 İlk Yarı Beyaz Eşya Sektörü Değerlendirmesi

TÜRKBESD'nin açıkladığı 2025 ilk yarı verilerine göre Türkiye'de beyaz eşya sektöründe iç satışlar yüzde 8, ihracat ise yüzde 5 azaldı. Başkan Gökhan Sığın, rekabetçiliği artırmak için politika ve tüketici alım gücünü desteklemenin önemine vurgu yaptı. Üretimde yüzde 8 oranında azalma yaşandı.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği'nin (TÜRKBESD) açıkladığı 2025 ilk yarı verilerine göre beyaz eşya sektöründe iç satışlar yüzde 8, ihracat ise yüzde 5 oranında azaldı. TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, son üç yılda ihracatta sürekli bir gerileme yaşandığını ve iç satışlardaki düşüşün de arttığını belirtti. Sığın, sektörün rekabetçiliğini artırmak için politikaların ve tüketici alım gücünü destekleyecek adımların atılmasının gerekliliğine vurgu yaptı.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), sektörün 2025 yılı ilk yarı sonuçlarına dair değerlendirmelerini paylaştı. Yılın ilk 6 ayında, 6 ana ürün grubunda iç satışlar geçen yıla göre yüzde 8 azalırken ihracat da yüzde 5 geriledi.

Toplam satışlarda yüzde 6’lık bir düşüş yaşanırken, üretimde ise yüzde 8 oranında azalma gözlendi.

TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, ihracattaki azalış trendine ek olarak iç satışlardaki düşüşün de arttığına dikkat çekerek, sektörün rekabet gücünü artırmak için politika ve uygulamalara ihtiyaç olduğunu belirtti. Beyaz eşya sektörü, 32 milyon adetlik üretim ve 22,5 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle 60 bin doğrudan ve 600 bin dolaylı istihdam sağlıyor.

Gökhan Sığın, Türkiye'nin beyaz eşya ihracatındaki sürekli düşüşe vurgu yaparak, sektörün rekabet gücünü artırıcı politika ve uygulamaların önemine değindi. Dış pazarlardaki başarının korunmasının sektör için kritik olduğunu belirtti. Dahilde İşleme Rejimi'nin (DİR) etkinliğinin korunmasının ihracat rekabetçiliğinde önemli olduğunu dile getirdi.

Gökhan Sığın, iç piyasadaki yavaşlama konusuna da dikkat çekerek, enerji verimli ürünlerin üretimini ve tüketimini teşvik etmenin önemine vurgu yaptı. Ayrıca, yüksek kredi kartı komisyon oranlarının satış kanallarına olumsuz etki ettiğini belirtti. İç talebi sürdürmek adına faiz yükünün azaltılması ve taksit imkanlarının artırılmasının önemli olduğunu ifade etti.

Sığın, enerji verimli ürünlerin kullanımının bireysel tasarrufun yanı sıra ülke genelinde enerji dışa bağımlılığını azaltma ve çevresel etkileri en aza indirme açısından kritik rol oynadığını belirtti. Tüketicilere enerji verimli ürünlere erişimi kolaylaştıracak teşviklerin sektöre ve ülke ekonomisine katkı sağlayacağını vurguladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *