Dolar currency
39,5411
0.16%
YatırımX Ekonomi BYD Türkiye Genel Müdürü: "Türkiye, Elektrikli Araç Pazarında Avrupa'nın Önünde!"

BYD Türkiye Genel Müdürü: "Türkiye, Elektrikli Araç Pazarında Avrupa'nın Önünde!"

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, Türkiye'nin elektrikli araçlara olan ilgisini vurgulayarak, pazarın hızla büyüdüğünü belirtti.

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, Türkiye'nin BYD'nin Avrupa'daki büyümesine verdiği önemi vurgulayarak, Kocaeli'de binlerce aracın satılmasını bir gemiye benzeterek, artan talebin gücünü ortaya koydu. Ergun, araç tedarikinin kesintisiz olacağını vurgularken, Türkiye'nin BYD için stratejik bir pazar konumunda olduğunu belirtti.

Türkiye otomotiv pazarına dair görüşlerini paylaşan Ergun, geçen ay 105 bin 352 adetle tüm zamanların en iyi nisan ayı satışına ulaşıldığını vurguladı.

Türkiye'de pazarın artık 1 milyonun altına inmesi zorErgun, "Toplam pazar geçen yılın aynı ayına göre yaklaşık yüzde 40 büyüdü. İlk dört ay sonunda ise toplam pazar 381 bin 636 adede ulaştı.

Ancak yılın ikinci yarısında bu artışın aynı hızla devam etmesi beklenmiyor. ÖTV matrahlarında üst dilimlere geçilme ihtimali, sıkılaşma politikalarının devam etmesi ve krediye erişimin zorlaşması gibi nedenlerle pazarda daha sınırlı artışlar görülebilir" diye konuştu.

Pazar artışının arkasındaki önemli etkenlerden birinin de elektrikli araçlara olan yoğun ilginin olduğuna dikkati çeken Ergun, Türk tüketicisinin teknolojiye çok hızlı adapte olduğunu ve ileri teknolojili araçlara büyük bir ilgi gösterdiğini dile getirdi.

Ergun, elektrikli araçlara geçişin son derece hızlı ilerlediğine işaret ederek, şunları kaydetti:"Geçtiğimiz yıl elektrikli araç pazarı, binek otomobil pazarının yaklaşık yüzde 10'u seviyesindeydi.

Avrupa'da elektrikli araçların payı yüzde 15 civarında. Türkiye'de bu oran yüzde 15'i geçti.

Hibritlere baktığımızda ise oran yüzde 7,5'in üzerine çıktı. Dünya genelinde yeni enerjili araç trendi büyüyor.

Türkiye'de de bu segmentin payı yüzde 23'lere yükseldi.

Yani her dört araçtan biri neredeyse yeni enerjili araç olarak satılıyor."'Türkiye'de şarj edilebilir hibrit araçların yüzde 50'den fazlası BYD logolu'BYD Türkiye Genel Müdürü Ergun, marka olarak elektrikli mobilitede Türkiye'nin dönüşümüne katkı sunmaya devam ettiklerini belirterekşöyle devam etti:"Bugüne kadar satılan şarj edilebilir hibrit modeller premium segmentteki fiyatları yüksek otomobillerdi ancak BYD bunu değiştirerek daha şarj edilebilir hibrit teknolojisini ulaşılabilir bir fiyat seviyesiyle sunmaya başladı.

Bu da pazarın büyümesine büyük katkı sağladı.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *