Son 5 ay boyunca, Türkiye'nin ihracat rotası genellikle deniz taşımacılığı üzerinden gerçekleştirildi. Bu durum, Türkiye'nin dış ticaretinde deniz yoluyla yapılan ihracatın büyük bir öneme sahip olduğunu gösteriyor. Deniz taşımacılığı, Türkiye'nin uluslararası ticaretteki gücünü ve potansiyelini ortaya koyuyor. Bu tercih, ülkenin ihracat stratejisinin önemli bir parçası olarak öne çıkıyor.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, ocak-mayıs döneminde Türkiye'nin ihracatı geçen yıla kıyasla yüzde 3,4 artarak 110,9 milyar dolara yükseldi. Bu dönemde dış ticaretin büyük bölümü deniz yoluyla gerçekleşti.
Deniz yoluyla yapılan ihracat tutarı 62 milyar 273 milyon 360 bin dolar olarak kaydedildi. Geçen yıla oranla artış gösteren deniz yoluyla yapılan ihracat, toplam ihracatın yüzde 56,2'sini oluşturdu.
Ocak-mayıs döneminde kara yoluyla yapılan ihracat 35 milyar 367 milyon 995 bin dolar olarak gerçekleşti. Kara yolu taşımacılığının toplam ihracattaki payı ise yüzde 32 oldu.
İlk 5 aylık dönemde, hava yoluyla yapılan ihracat gelirleri geçen yıla göre yüzde 19 artarak 11 milyar 713 milyon 154 bin dolara ulaştı. Demir yolu taşımacılığında ise ihracat gelirleri 757 milyon 611 bin dolar oldu.
Türkiye'nin ithalatında da deniz yolu en büyük payı aldı. 152,2 milyar dolarlık ithalatın 80 milyar 983 milyon 227 bin doları deniz yoluyla gerçekleşti. Kara yolu 27 milyar 919 milyon 375 bin dolarla ikinci sırada yer alırken, hava yolu 22 milyar 322 milyon 622 bin dolarlık ithalatla üçüncü sırada bulunuyor.
