YatırımX Ekonomi Bakan Bayraktar açıkladı: 2030’a kadar 20 milyar dolar yatırım

Bakan Bayraktar açıkladı: 2030’a kadar 20 milyar dolar yatırım

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, 2030’a kadar enerji verimliliği için 20 milyar dolarlık yatırım planladıklarını açıkladı. İşte detaylar...

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da katıldığı COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısında, Türkiye’nin enerji stratejisine dair önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Bayraktar, 2030 yılına kadar enerji verimliliği alanında 20 milyar dolarlık yatırımı hayata geçirmeyi hedeflediklerini duyurdu.

Enerji, Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Alparslan Bayraktar, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji, COP31, elektrikli araçlar, enerji güvenliği, 2035 vizyonu

"En Temiz Enerji, Tüketilmeyen Enerjidir"

Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında düzenlenen oturumda konuşan Bakan Bayraktar, küresel enerji piyasalarında yaşanan arz şoklarına ve krizlere dikkat çekti. Enerji güvenliği ile enerji dönüşümünün eş zamanlı ilerlemesi gerektiğini belirten Bayraktar, "En güvenilir ve en temiz enerji 'tüketilmeyen enerji' prensibinden hareketle, 2030'a kadar enerji verimliliği için 20 milyar dolarlık yatırımı harekete geçirmeyi planlıyoruz" ifadelerini kullandı.

"Elektrik Çağında Yeni Bir Piyasa Tasarımı Şart"

Küresel enerji talebindeki artışın özellikle elektrikli araçlar, veri merkezleri ve soğutma talebiyle hız kazandığına değinen Bayraktar, dünyanın bir "elektrik çağına" girdiğini vurguladı. Türkiye'nin 2035 hedeflerine yönelik vizyonunu paylaşan Bakan Bayraktar, şunları kaydetti:

"COP31 Dönem Başkanlığı çatısı altında, 2035'e kadar küresel nihai enerji tüketiminde elektriğin payını yüzde 35'e çıkarma hedefini duyurduk. Geleceğin enerji sistemi daha elektrik odaklı, dijitalleşmiş ve merkeziyetsiz bir yapıda olacak."

Yenilenebilir Enerjide Büyük Dönüşüm

Türkiye'nin kurulu gücünün yaklaşık üçte ikisinin yenilenebilir enerji kaynaklarından oluştuğunu hatırlatan Bakan Bayraktar, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Bu devasa kapasite artışını desteklemek için ulusal elektrik şebekesini modernize ettiklerini ifade eden Bayraktar, 40 gigavatlık HVDC (Yüksek Gerilim Doğru Akım) iletim koridoru projesinin yaklaşık 30 milyar dolarlık bir yatırım gerektirdiğini açıkladı.

Bölgesel Üretim Merkezi Hedefi

Türkiye'nin temiz enerji teknolojilerinde bölgesel bir üretim üssü olma vizyonuna sahip olduğunu belirten Bakan Bayraktar, güneş panelleri, rüzgar türbini bileşenleri, gelişmiş bataryalar ve akıllı elektrik ekipmanları gibi alanlarda teknoloji odaklı işbirliklerini sürdürdüklerini ifade etti. Bakan Bayraktar, enerji dönüşümü sürecinde kritik minerallere erişimin ve teknoloji transferinin öneminin altını çizerek, Türkiye’nin bu değer zincirinde kritik bir rol üstlenmeye hazır olduğunu vurguladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *