Irak, küresel petrol piyasalarında dengeleri değiştirebilecek kritik bir çıkışa imza attı. Irak Petrol Bakanlığı, üretim kotasında ciddi bir artış sağlanmaması durumunda, OPEC üyeliğinden ayrılma dahil tüm seçeneklerin masada olduğunu duyurdu.
İran Savaşı Ekonomiyi Vurdu
Irak Petrol Bakanlığından üst düzey bir yetkili, bölgedeki İran savaşı kaynaklı gelişmelerin petrol ihracatında sert bir düşüşe neden olduğunu belirtti. Bu durumun ülkeyi ciddi bir mali krizle karşı karşıya bıraktığını vurgulayan yetkili, mevcut kota sınırlamalarının sürdürülemez olduğunu ifade etti. Bağdat yönetimi, ekonomik istikrarın korunması adına üretim kotasının artırılmasını artık bir zorunluluk olarak görüyor.
"En Yüksek Ciddiyetle Ele Alınmalı"
Bağdat’ın talebinin sadece bir istek değil, aynı zamanda ekonomik bir gereklilik olduğu belirtiliyor. Iraklı yetkililer, üretim kotasının artırılması talebinin OPEC tarafından "en yüksek ciddiyetle" ele alınması gerektiğini kaydetti.
Öncelik İş Birliği, Ancak Ayrılık Bir Seçenek
Konuya yakın kaynaklar, Irak yönetiminin öncelikli hedefinin OPEC içinde kalarak kota artışı sağlamak olduğunu belirtiyor. Ancak örgütün bu talebe olumsuz yanıt vermesi veya beklentileri karşılamaması halinde, Irak’ın OPEC’ten ayrılma ihtimalini somut bir seçenek olarak değerlendirdiği ifade ediliyor.
