Türkiye'deki hızlı ticaret sektörü, tüketicilerin istedikleri ürünlere hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayarak büyük bir ivme kazanmış durumda. 2020 yılına göre 25 kat artarak 249,8 milyar liraya ulaşan bu sektörde en çok tercih edilen ürün ise hamburger oldu. Bu artış, tüketicilerin pratik ve hızlı alışveriş deneyimine olan ilgisinin giderek arttığının bir göstergesi olarak karşımıza çıkıyor.
Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Türkiye'de e-Ticaretin Görünümü Raporu'na göre, geleneksel e-ticaretten ayrışan hızlı ticaret modeli, özellikle yemek, gıda, içecek ve günlük ihtiyaç ürünlerinin hızlı şekilde tedarik edilmesini sağlıyor.
Özellikle büyük şehirlerde ve nüfusu yoğun olan bölgelerde talep gören hızlı ticaret modeli, 1 saate kadar teslim edilen siparişleri kapsıyor.
Hızlı ticaret hacmi son yıllarda sürekli bir artış gösteriyor. 2020'de 9,94 milyar lira olan hacim, 2023'te 126,08 milyar liraya kadar yükseldi.
Hızlı ticaretin 2024'te tüm e-ticaret hacmi içindeki payının yüzde 8,32 olduğu belirlendi.
Geçen yıl en çok tercih edilen yemekler arasında hamburger, döner ve pizza yer alırken, bu kategoride en yüksek hacimli siparişlerin olduğu görüldü.
Hızlı ticarette yemek dışında en çok satılan ürün grupları arasında gazlı içecekler, su, peynir, dondurma ve ayran öne çıkıyor.
2024'te hızla popülerlik kazanan ürünler arasında Dubai çikolatası da yer alıyor. Hızlı ticaret kapsamında bu çikolatadan yaklaşık 160 milyon liralık satış yapıldı.