YatırımX Ekonomi Ticaret Bakanlığı'ndan Gizemli Kutu Satışlarına Fren

Ticaret Bakanlığı'ndan Gizemli Kutu Satışlarına Fren

Ticaret Bakanlığı, içeriği belirsiz "gizemli kutu" satışlarının tüketicinin ekonomik davranışını bozduğunu belirterek haksız ticari uygulama uyarısı yaptı.

Ticaret Bakanlığı’na bağlı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, son dönemde popüler hale gelen ve içeriği önceden bilinmeyen ürünlerden oluşan "gizemli kutu" adı altındaki satış yöntemleri hakkında e-ticaret sektör temsilcilerine kritik bir uyarı yazısı gönderdi. 

Bakanlık, bu tür tanıtım ve satışların, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında haksız ticari uygulama niteliğinde olduğunu belirterek, gerekli hassasiyetin gösterilmesini talep etti.

Tüketicilerin Ekonomik Çıkarları Tehlikede

Genel Müdürlük tarafından gönderilen yazıda, Reklam Kurulu’nun yetkisi dahilinde, tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunmasının önemi vurgulandı. Özellikle internet ortamında ve e-ticaret platformlarında yaygınlaşan bu yöntemlerin, Reklam Kurulu tarafından yapılan incelemeler sonucu idari yaptırımlarla karşılaştığı bildirildi.

Kurul, kutu içeriğine dair açık bir bilgilendirme yapılmamasının, tüketicilerin normal şartlarda taraf olmayacağı işlemlere girmelerine yol açabileceğini ve bu durumun tüketicilerin ekonomik davranış biçimlerini bozucu nitelikte olduğunu değerlendirdi.

Reklam Kurulu’ndan Yaptırım Kararı

Mesafeli satış hükümlerine aykırı olarak mal veya hizmetin muhteviyatına ilişkin belirsizlikler içeren "gizemli kutu" satışlarının, reklam yoluyla haksız ticari uygulama teşkil ettiğinin altı çizildi. 

Bakanlığa ulaşan şikayetler ve resen başlatılan incelemeler neticesinde, bazı e-ticaret platformlarında faaliyet gösteren satıcılar hakkında idari yaptırım uygulanmasına karar verildi.

Ayrıca, Reklam Kurulu Ağustos ayı toplantısında bu konuyu gündemine almış, söz konusu tanıtımlar hakkında erişim engeli uygulanmasına ve yasa dışı faaliyet yürüten sitelerle ilgili adli tahkikat başlatılması için ilgili kurumlara başvurulmasına hükmetmişti.

Ticaret Bakanlığı, sektör temsilcilerine gönderdiği son uyarı yazısıyla, tüketicilerin çıkarlarının korunması, dürüst ve adil bir ticari hayatın tesis edilmesi adına e-ticaret firmalarının ilgili mevzuat hükümlerine titizlikle uymaları gerektiğini bir kez daha hatırlattı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *