Dolar currency
39,3971
0.46%
YatırımX Otomobil En Karlı Otomobil Markaları Açıklandı! Hangi Marka Ne Kadar Kazanıyor? İşte Detaylar!

En Karlı Otomobil Markaları Açıklandı! Hangi Marka Ne Kadar Kazanıyor? İşte Detaylar!

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin verilerine göre, otomotiv sektöründe kar marjı en yüksek markalar ve modeller belirlendi. Lüks otomobil markalarının kapıştığı listede kim ne kadar kazandı?

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin açıkladığı verilere göre, otomotiv sektöründe en yüksek kar marjına sahip otomobil markaları ve modelleri belirlendi. Hangi markaların sektörde en fazla kar ettiği merak konusu olurken, en çok kar eden modellerin de listesi merakla bekleniyor. Verilere göre sektördeki lider markaların hangileri olduğu ve en karlı modellerin hangileri olduğu dikkatle inceleniyor.

Yıllık 3 trilyon doları aşan devasa hacmiyle otomotiv sektörü, sadece satış adetleriyle değil, aynı zamanda kârlılık oranlarıyla da dikkat çekiyor.

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, 2024 yılında dünya genelinde 74.6 milyon yeni binek otomobil satılırken, bu satıştan markalar arası satış liderleri değil, aksine lüks segmentin karlılık devleri oldu.

2024 yılının zirvesinde, sadece 13.752 otomobil satışı gerçekleştiren İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari, 1.88 milyar euro gibi dudak uçuklatan bir kârla dünya kârlılık sıralamasında rakiplerini geride bıraktı.

Lüks Markaların Kâr Oranları Karşılaştırıldı

Ferrari'nin tek bir araçtan kazandığı karı diğer markaların elde edebilmesi için kaç araç satmaları gerektiğine dair çarpıcı bir karşılaştırma yapıldı. Bu durum, lüks ve özel üretim araçların, yüksek adetli üretim yapan markalara göre ne denli büyük kar marjlarına sahip olduğunu gösteriyor.

Hızla büyüyen elektrikli araç (EV) pazarında kârlılık tablosu oldukça farklı. Stellantis grubunun ortak sahibi olduğu Leapmotor ve Xiaomi gibi şirketler, elektrikli araç satışlarında henüz kârlı bir tablo çizemiyorlar.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *