Uluslararası yatırım bankası HSBC, perakende sektörüne yönelik yayımladığı son raporda BİM (BIMAS) için hedef fiyatını yukarı yönlü revize ederken, şirketin temkinli piyasa koşullarında dahi güçlü kâr marjı ve büyüme potansiyeline dikkat çekti.
Yatırım kuruluşu HSBC, Türkiye tüketici sektörüne ilişkin yayımladığı "Turkish Consumers" başlıklı son raporunda, gıda perakendeciliği devi BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. (BIMAS) için hedef fiyatını 650 TL'den 690 TL'ye çıkardığını duyurdu. Bankanın analizine göre, Cuma günü 550 TL seviyesinden işlem gören hisse, yeni hedef fiyata göre yüzde 25'lik bir getiri potansiyeli barındırıyor.
GÜÇLÜ KÂR MARJI VE DEĞER ODAKLI MODEL ÖNE ÇIKIYOR
HSBC'nin raporunda, BİM'in temkinli tüketici harcamalarının hakim olduğu mevcut ekonomik ortamda dahi pozitif ayrıştığı belirtildi. Banka, şirketin "değer odaklı" iş modelinin, erken tedarikçi ödemeleri sayesinde artan brüt kâr marjının ve operasyonel kaldıracının güçlü finansal sonuçlar getireceğini öngörüyor. Raporda, bu dinamiklerin BİM'in önümüzdeki dönemde de güçlü performansını sürdürmesini sağlayacağı vurgulandı.
Raporda, Türkiye'deki genel tüketici harcamalarının temkinli seyrini koruduğuna dikkat çekildi. Ancak, özellikle Eylül ayında gıda enflasyonunda gözlemlenen yükselişin gıda perakendecileri için destekleyici bir unsur olduğu ifade edildi.
HSBC, genel olarak gıda perakendecilerinin marj genişlemesinden fayda sağlamasını beklerken, içecek sektöründeki toparlanmanın daha yavaş olabileceğini öngördü. Rapor kapsamında Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayi A.Ş. (AEFES) için hedef fiyat ise 16 TL olarak güncellendi.
Borsada BIMAS koduyla işlem gören şirket payları bugünkü işlemlerine 546 TL'den başladıktan sonra TSİ 11.38 itibarıyla yüzde 1,2 artışla 550,5 TL'yi test etti.
