Dolar currency
38,4292
0.2%
YatırımX Piyasa Pegasus 2024 4. Çeyrek

Pegasus 2024 4. Çeyrek

Pegasus, 2024 yılını güçlü büyüme ve verimlilik sağlarken, giderlerdeki artış nedeniyle marjlarında hafif daralma ile tamamladı.

Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş. (PGSUS) 2024 yılı dördüncü çeyrek finansal sonuçlarını kamuoyuna duyurdu. Şirketin finansal tabloları üzerine İnfo Yatırım Menkul Değerler A.Ş., şu değerlendirmeyi yaptı:

İnfo Yatırım Değerlendirmesi:

Büyüme ve Verimlilik: Pegasus, 2024 yılını, geçen yıla göre %59 artışla 111,8 milyar TL ciro elde ederek tamamladı. FAVÖK ise %47 artarak 31,7 milyar TL’ye ulaştı. Ancak, geçen yıl elde edilen tek seferlik ertelenmiş vergi geliri etkisi nedeniyle net kar %36 azalarak 13,2 milyar TL oldu.

Büyüme İvmesi Devam Ediyor: Şirket, 2024 yılında 37,5 milyon yolcuya hizmet verirken, bu sayıda %17’lik bir yıllık artış yaşandı. Aynı dönemde, arz edilen koltuk kilometresi %15 arttı. Yolcu doluluk oranı ise 2,9 puanlık iyileşme ile %87,7’ye yükseldi. Misafir başına elde edilen yan gelirler de büyüme ivmesini sürdürerek %11 arttı ve €28,3 seviyesine ulaştı.

Giderlerdeki Artış: Pegasus’un ana gider kalemlerinden personel giderleri, 2024 yılının dördüncü çeyreğinde bir önceki yıla göre %109 artarken, yıllık bazda %67’lik bir artış yaşandı. Akaryakıt giderleri ise dördüncü çeyrekte %11 düşüş gösterdi, ancak 2023 yılına kıyasla %5 artış kaydedildi. Bakım giderleri, çeyrek bazında %22, yıllık bazda ise %52 arttı. CASK (kilometre başı maliyet) yıllık %4 artarken, akaryakıt hariç CASK'taki artış %13’ü buldu. Bu artış, personel ücret artışları ve yüksek bakım giderlerinden kaynaklandı. Şirketin cirosu arttığı halde giderlerdeki güçlü artış marjlarda bir miktar daralmaya yol açtı. Fakat, FAVÖK marjı yıllık bazda %28,4’e ulaşarak sektördeki en yüksek seviyelerden biri oldu.

2025 Yılı Beklentileri: Pegasus, 2025 yılı için arz edilen koltuk kilometresinde %12-14 arasında bir artış beklerken, piyasa genelindeki dengeli talep ve kapasite görünümünün devam edeceğini öngörüyor. Enflasyonist baskıların azalmasıyla yakıt hariç CASK’ta yüksek tek haneli bir artış bekleniyor. CASK’ta ise orta tek haneli bir artış öngörülüyor. 2025 yılında FAVÖK marjının 2024 yılına göre yatay kalması ya da hafif bir artış göstermesi bekleniyor.

Temettü Dağıtımı Yapılmayacak: Şirket, hızlı büyüme sürecini sürdürebilmek için nakit ihtiyacını karşılamak amacıyla temettü dağıtımı yapmama kararı aldığını duyurdu.

Bu finansal sonuçlar, Pegasus’un büyüme hedeflerini sürdürürken karşılaştığı mali baskılara rağmen güçlü performansını devam ettirdiğini gösteriyor.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *