Dolar currency
39,7257
0.16%
YatırımX Ekonomi Çinli markalar pazar aramaya başladı! Üretim sekteye uğruyor

Çinli markalar pazar aramaya başladı! Üretim sekteye uğruyor

ABD'nin gümrük vergileri, Çinli fabrikaları durdurmaya zorluyor ve yeni pazar arayışını hızlandırıyor. Gümrük vergileriyle kayıp yaşayan işçi sayısının arttığı belirtilirken, şirketler ticaret stratejilerini gözden geçiriyor.

ABD'nin gümrük vergileri uygulaması, Çinli fabrikaları üretimi durdurmaya zorluyor ve alternatif pazarlar arayışını hızlandırıyor. Gümrük vergilerinin yarattığı baskı, Çin'in üretim sektöründe değişikliklere yol açarken, şirketler yeni pazarlara yönelerek ticaret stratejilerini revize etmeye başlıyor. Bu durum, küresel ticaret dengelerinde de önemli değişikliklere neden olabilir.

Şirketler ve analistlere göre, ABD'nin gümrük vergilerinin etkisiyle Çinli üreticiler üretimi durduruyor ve yeni pazarlara yöneliyor.

Üretim Durma Kararları

Kaybedilen siparişler istihdamı da vuruyor. Danışmanlık firması Tidalwave Solutions'ın Şangay merkezli kıdemli ortağı Cameron Johnson, “Çalışanlarının yarısına birkaç haftalığına eve gitmelerini söyleyen ve üretimlerinin çoğunu durduran birkaç fabrika biliyorum” dedi. Şu anda en çok oyuncak, spor malzemeleri ve düşük maliyetli Dollar Store tipi ürünler üreten fabrikaların etkilendiğini söyledi.

İşçi Kayıpları ve Endişeler

Johnson, “Henüz büyük ölçekli olmasa da, Yiwu ve Dongguan'ın kilit merkezlerinde yaşanıyor ve büyüyeceğine dair endişeler var. Siparişlerin yeniden başlayabilmesi için gümrük vergilerinin düşürüleceğine dair bir umut var, ancak bu arada şirketler çalışanlarını işten çıkarıyor ve bazı üretimleri rölantiye alıyor dedi.

İşçi Sayıları ve Gümrük Vergileri

Goldman Sachs'ın tahminlerine göre Çin'de yaklaşık 10 milyon ila 20 milyon işçi ABD'ye ihracat yapan işletmelerde çalışıyor. Çin'in şehirlerindeki resmi işçi sayısı geçen yıl 473.45 milyondu.

Ticaret Savaşları Devam Ediyor

ABD bu ay içinde yaptığı bir dizi hızlı açıklamayla Çin mallarına %100'den fazla gümrük vergisi getirmiş, Çin de buna misillemeyle karşılık vermişti. ABD Başkanı Donald Trump Perşembe günü Pekin ile ticaret görüşmelerinin devam ettiğini ileri sürerken, Çin tarafı herhangi bir müzakerenin devam ettiğini reddetti.

İşletmelerin Zorlu Durumu

Tedarik zinciri yönetim şirketi olan Guangzhou merkezli Imex Sourcing Services'in kurucusu ve CEO'su Ash Monga, tarifelerdeki son iki kat artışın etkisinin Covid-19 pandemisinden “çok daha büyük” olduğunu söyledi. Sadece birkaç milyon dolar kaynağı olan küçük işletmeler için tarifelerdeki ani artışın dayanılmaz olabileceğini ve onları işlerinden edebileceğini belirtti.

Yeni Satış Stratejileri

İşlerin aksaması Çinli ihracatçıları yeni satış stratejileri denemeye zorluyor. Şangay yakınlarındaki Ningbo'da yerleşik bir atletik giyim üreticisi olan Woodswool, kısa sürede canlı yayın yoluyla Çin'de online kıyafet satışına yöneldi. Şirket, satış kanalını yaklaşık bir hafta önce açtıktan sonra, brüt mal değeri 5.000 yuan'dan (690 $) fazla olan 30'dan fazla sipariş aldığını söyledi.

İhracat ve Yeni Pazarlar

Woodswool'un fabrika müdürü ve marka direktörü Li Yan, CNBC tarafından tercüme edilen Mandarin dilinde yaptığı açıklamada Tüm ABD siparişlerimiz iptal edildi dedi. Li, bir zamanlar üretimin yarısından fazlasının ABD'ye gittiğini ve şirketin yeni pazarlar oluşturana kadar bazı kapasitelerin iki ila üç ay boyunca atıl kalacağını söyledi.

Teknolojinin Rolü

Canlı yayın girişimi, ihracatçıların mallarını iç pazara yönlendirmelerine yardımcı olmak için Pekin'in emriyle büyük Çinli teknoloji şirketlerinin çabalarının bir parçası. Woodswool ürünlerini, arama motoru uygulaması aynı zamanda bir canlı yayın e-ticaret platformu da içeren Baidu aracılığıyla çevrimiçi olarak satıyor.

Yapay Zeka ve İşletmelere Destek

Baidu, bu ay 1 milyon işletmeye sübvansiyon ve “Huiboxing” sanal insanları gibi ücretsiz yapay zeka araçları sağlayacağını duyurduktan sonra, yerel e-ticaret kanallarını başlatmak için en az birkaç yüz Çinli işletme ile çalıştığını söyledi. Sanal insanlar, satış konuşmalarını taklit etmek ve müşterilerle etkileşimleri otomatikleştirmek için yapay zeka kullanan insanların dijital olarak yeniden yaratılmış versiyonlarıdır. Şirket, yatırım getirisinin insan kullanımından daha yüksek olduğunu iddia etti.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *